![]() |
#762 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Gruffetråd #15
Selvsagt, problemet nå er jo at jeg har begrenset innsyn, og at han ikke har mulighet til å sjekke det jeg ikke ser. Jeg syns at dersom det skal være slik så må han jo ha mulighet til å logge inn på en enkel måte slik at vi kan sjekke helsenorge. Jeg fant bl.a ikke henvisninger og det trengte jeg å se. Nå ordnet det seg, men burde ikke være nødvendig.
#763 |
Tittel og tittel....
|
Jeg hadde ikke konto der før etter at ungene fikk brukskontoer der, og de ble opprettet før dette med legitimering med pass ble innført.
#764 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Ungdomsskolen som Storebror skal begynne på sendte ut en sms til alle foreldre om at barna deres som skal begynne i 8. klasse skal sende en melding med navnet sitt til en miljøarbeider, fordi de ville ringe og ha en samtale med alle som skal begynne. Kjempefint tiltak! Men ingen har ringt Storebror, selv om både han, faren og jeg har sjekket at han har sendt til riktig nummer. Da blir det tiltaket bare til en ekstra belastning, Storebror grubler på alt som kan være grunnen til at han er glemt og i dag er det skolestart.
![]() |
#766 |
|
Når Herremannen fikk førerkort fikk han ansvaret for å kjøpe inn det som bare han spiser. Brød, laktosefri melk, pålegg som bare han spiser osv. Så vippset han krav til meg. Det var helt håpløst å holde styr på når ting tok slutt (spiser ikke noe på flere dager og så nesten et helt brød på en dag). Det underlettet. |
![]() |
![]() |
#768 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #15Så kjipt, Input.
#769 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det var et ekte i-landsgruff ja.
#770 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Det med mat til tenåringer har vi gitt opp også. Det varierer fra uke til uke hva de spiser og ikke. Vi handler inn basisvarer og lar dem ordne resten selv. (Iskaffe er ikke basisvare, noe 15-åringen nærmest opplevde som et overgrep).
#771 |
Shake it out!
|
Så utrolig dumt! Håper noen ringer han og at han får en unnskyldning og forklaring. Ikke kjekk start på året.
God plan! Rent bortsett fra at jeg risikerer at han går bananas og kjøper i vildensky. Så jeg tror jeg vippser ham i forkant og så kan han kjøpe det han vil ha.
#772 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg har en som har ekstremt varierende matpreferanser og en som har spist nøyaktig det samme i 15 år. Det er definitivt lettere å handle inn til sistnevnte.
![]() |
#774 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Vi fikk time til å vise de frem på onsdag. Så da er den grei. Jeg glemte jo farta at Storebror egentlig går til 1530 onsdager nå, men var helt greit å hente tidligere. Greit å få det unnagjort, og få bank-id til begge to, bare teit å ikke gjøre det på Lillesøster samtidig.
![]() |
#775 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråd #15Etter at arvingen var alene hjemme i en uke for første gang for et par år siden, har hun fått et helt annet forhold til hva mat koster. Nå er hun ganske så prisbevisst og økonomisk. Med andre ord kan det anbefales å la dem være alene noen dager med et gitt matbudsjett |
![]() |
![]() |
#777 |
Shake it out!
|
#778 |
|
Godt å høre, min har vært ganske grei med min lommebok og bare kjøpt det som trengs og til fornuftige priser. Koffeinholdig brus osv har han skjønt at han må betale selv. |
![]() |
![]() |
#779 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Han film penger med beskjed om at dette er budsjettet for en uke med mat, og at han må planlegge, for det blir ikke mye ma tom han kjøper takeaway.
#780 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Ser Laila Bertheussen har trykt liker på innlegg på fb om Morgenbladets anmeldelse av Vigdis Hjorths nye bok. Ingressen sier vel noe sånt som at anmelderen blir trukket inn i en konflikt hun ikke har lyst å bli dradd inn i.
|
|