![]() |
#781 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #15
Det er grunne til at vi aldri fikk opprettet noe konto. Vi bor i storbyen så det burde ikke være umulig å få til. .flau: Det var mye enkelre nå enn da vi forsøkte sist.
#782 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråd #15Dette er egentlig ikke et gruff, men hver gang størsten rydder på kjøkkenet så "forsvinner" ting. Han legger de på helt andre steder enn det som er "plassen". Vi sier selvsagt ikke noe, er bare glad for at han gjør det. Men vi har leitet rundt etter mange ting det siste året. |
![]() |
![]() |
#783 |
|
Jeg husker jeg sto der med 8 uker gamle Storebror og skulle opprette konto, og møtte en VEGG av spørsmål.
![]() |
#784 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Det hørtes merkelig kjent ut. Du har min sympati. Men størsten rydder, det er jo bra det og. |
![]() |
![]() |
#785 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha ha minsten hadde ryddet ut av oppvaskmaskinen i dag og da var oppvaskbørsten satt i krukka med stekespader og øser |
![]() |
![]() |
#786 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråd #15Det mest fascinerende med at de to gutta rydder ut av oppvaskmaskinen er at de ALDRI setter inn det som står på benken og venter på å bli satt inn. Det er EKKELT nemlig. |
![]() |
![]() |
#787 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Dette høres kjent ut. Storebror har som fast jobb å ta ut av oppvaskmaskin og sette inn etter felles måltider. Det som er mest fascinerende er at han aldri legger sugerør og tilhørende drikkeflasker på samme sted.
![]() |
#788 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Enda en tur innom Sanna Sarromaas fb-side; mener elever ikke skal ha mulighet til å klage på karakterer; " den eneste gangen man kan klage på karakteren er når man står foran speilet".
#789 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Hun har jo et poeng når det gjelder standpunkt. Klage på standpunkt-karakter er helt meningsløst.
![]() |
#790 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Hvorfor det ? det hender at karakteren som er gitt ikke er riktig, jeg husker godt at jeg på ungdomsskolen fikk karakter basert på hva jeg fikk i andre fag , mens min medelev som i dette spesifikke faget, fikk en annen karakter basert på sitt snitt. Klart feil og slett jobb av læreren, og klagen til min medelev ble tatt til følge. Ble satt opp 2 karakterpoeng.
#791 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Man klager ikke egentlig på selve karakteren, men på om vurderingsforskriften er fulgt. Dersom læreren ikke gjør det, bør det rettes opp i underveis i året. Men karakterene man får underveis i året har man ikke klagerett på, og det er et problem. Loven er endret siden vi gikk på ungdomsskolen, så historier fra den tiden har lite relevans i dag. Å få en karakter basert på snitt i et annet fag høres jo helt vilt ut, men mulig jeg ikke skjønner hva du mener.
![]() |
#792 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg kjenner en som fikk masse 5 i et fag på u. skolen. Standpunkt ble 4. De klaget og fikk 5. Slike utfall kan man jo ikke vite før man får standpunkt?
#793 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Klaget på standpunkt i religion på VG3.
![]() |
#794 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Man kan bare klage på om det er gjort gode vurderinger, ja. Altså prosessen. Om man ikke har fått anledning til å få vist kompetanse. Ikke om den kompetansen man har vist er til en 4-er eller en 5-er. (Sånn jeg har tolket det jeg har hørt på foreldremøter. Jeg har gudsjelov ikke hatt ansvar for skoler som gir karakterer (bare abrneskole).
#795 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Sanna får frem ALT der verste i meg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#797 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Absolutt vilt, men det var nok læreren som hadde valgt å gi karakter etter forventet nivå, dvs snitt.
#798 |
|
Nei, det kan man ikke. Men vurderingsforskriften sier nå at kompetanse man viser i undervisningssituasjoner også teller med, i tillegg til at det er sluttkompetansen som vurderes, og derfor kan slikt skje. Regelverket er veldig tydelig på at standpunkt ikke er et gjennomsnitt av alle karakterer man har fått eller den man har fått flest ganger, men en helhetsvurdering.
Det stemmer. Man klager på om læreren har gitt nok anledninger til å vise kompetanse på varierte måter og i hele læreplanen, ikke bare kompetansemålene, men også i sammenheng med kjerneverdiene og fagets relevans og alt det der. Det er blitt komplisert.
Helt enig. Hun er helt begredelig! I FB-gruppen "Livet bak fasaden i Osloskolen" ble det nettopp lenket til en tre timer lang podkast med henne. Og blant temaene var blant annet "Offerhierarki, ikke lov å tulle med samer og indianere", "Kun 2 biologiske kjønn" og "Maskulinitet = trygghet".
![]() |
#799 |
can-jur
|
Å himmel! Dere lurte meg inn i det ormebolet!!
![]() |
|
|