Sv: Gruffetråd #15
Litt gruff om systemer som ikke virker. For meg er det bare komisk. Men det trenger ikke være det for andre.
På legesenteret blir jeg konsekvent ropt opp som "XXXX", etternavnet jeg hadde som gift. Jeg skiftet til "YYYY" i 2013 eller noe slikt. Fastlegen er ikke noe problem, hun bruker fornavnet. Men på laben, er det alltid "XXX" Og jeg ler jo bare, for jeg vet at roper de det navnet, så er det jo bare ekskona som heter det samme i hele trøndelag, så ser jeg ikke henne på venterommet, så er det meg.
Og de prøver desperat å forandre det, med 1 gang i mnd forandrer det seg tilbake, når det kobler opp mot folkeregisteret. Og fastlegen river seg i håret og de har visst en del litt vanskelige situasjoner på grunn av dette.
Fastlegen skylder på helseplattformen, ettersom hun tror det systemet ligger og presser mot deres system. Og jeg måtte le da hun utbrøt "Og det blir over mitt lik at vi går over til helseplattformen her, DET SKJER IKKE" 
Så jeg får bare fortsette å bli ropt opp som "XXXXX". Det rare er at ungene ligger som "YYYYY", de skiftet etternavn samtidig som meg.
Lillesøster 09
|