Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-23, 10:47   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Eg er heldig, for eg lever spanialiv no og skal heim til hus og hage utan vannskader eller noko. Men. Der er eit men. Bilen vår, den står på Gardermoen. Gardermoen-Ålesund, det er dårleg strekning no. Og det, det gruffar eg over.

Må du fortsatt om Kristiansand eller er det åpnet en noooooe kortere vei innen du skal kjøre? Det har vel åpnet en eller annen overgang, ad litt omveier, eller?

Jeg har hus og hage langt unna flomskader og bilen plassert her i Ålesund (og flomfri ferdsel herfra og hjem) og ikke engang fått et eneste nødvarsel (men synes det er fint om de får utbedret systemet sånn prinsipielt til neste gang. Sånn at helst flest mulig det gjelder får, og flest mulig ander ikke får, og helst ikke 13 ganger i løpet av natta når de ikke faktisk trenger å evakuere)

Jeg bare synes det er for lenge til det er helg.

Vi snakker jo sånn minst 4 timer jobb pluss lunsjpause.

Gammel 11-08-23, 11:06   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Må du fortsatt om Kristiansand eller er det åpnet en noooooe kortere vei innen du skal kjøre? Det har vel åpnet en eller annen overgang, ad litt omveier, eller?

Foreløpig er det å køyre via Trondheim (Østerdalen) som er alternativ a, trur eg. Tenkjer eg legg endelig plan når eg et frukost på søndag. Mannen blir sendt på fly, slik at han rekk jobb måndag uansett, og vi andre har nokre dagar på oss.

Gammel 11-08-23, 11:22   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Foreløpig er det å køyre via Trondheim (Østerdalen) som er alternativ a, trur eg. Tenkjer eg legg endelig plan når eg et frukost på søndag. Mannen blir sendt på fly, slik at han rekk jobb måndag uansett, og vi andre har nokre dagar på oss.

Østerdalen og Trondheim er nok raskere js, og har dere noen dager på dere så åpnes vel mye veier opp igjen med omveier her og der antsr jeg

Gammel 11-08-23, 13:01   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger vel ikke kjøre helt til Trondheim, det er vel raskere å kjøre fra Ulsberg til Oppdal, også Sunndalsøra? Eller Alvdal - Folldal - Hjerkinn - Dombås - Åndalsnes? Tror begge disse rutene skal være åpne, den siste er vel raskest (og uten ferge).

Sist redigert av My : 11-08-23 kl 13:08.
My er ikke aktiv  
Gammel 11-08-23, 13:25   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du trenger vel ikke kjøre helt til Trondheim, det er vel raskere å kjøre fra Ulsberg til Oppdal, også Sunndalsøra? Eller Alvdal - Folldal - Hjerkinn - Dombås - Åndalsnes? Tror begge disse rutene skal være åpne, den siste er vel raskest (og uten ferge).

Nei, ikkje heilt til Trondheim. Men den retninga.
Folldal var stengt sist eg sjekka, håpet er at det opnar der innen søndag.

Gammel 11-08-23, 14:12   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikkje heilt til Trondheim. Men den retninga.
Folldal var stengt sist eg sjekka, håpet er at det opnar der innen søndag.

Ja, ser det nå, når jeg ser på riktig app, at det er stengt både i Folldalen og på Dovre et sted mellom Hjerkinn og Dombås. Men den første traseen jeg nevnte ser helt åpen ut da. Dvs den via Oppdal og Sunndalsøra (nesten litt ironisk, at man må kjøre via Sunndalsøra fordi det er den minst rasfarlige strekningen ).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.