![]() |
#501 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Nødvarsel i dag også, og de hadde ikke klart å skrive riktig i dag heller, så det blir nedfør i dag også.
#502 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Mannen min har en teori om hvorfor man får så mange nødmeldinger og hvorfor man får meldinger utenfor området som skal varsles. Mulig de varsler alle telefoner som har vært innenfor fareområdene i løpet av de siste dagene. I tillegg fikk vi melding på nytt igjen da vi kom hjem nå nettopp. Mulig vi slår inn på basestasjon i nabokommunen som er på rødt nivå.
#504 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Ingen faremeldinger til mine og meg i Telemark. |
![]() |
![]() |
#505 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Vi har stort dett vært sammen, jeg og familiemedlemmene. Har ikke vært i rødt område, noen av oss. Det piper og hyler hos meg, på alle språk og på klokke og telefon. Ikke for noen av de andre, selv om vi er sammen.
#506 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #15
Oh, sjokk! Fikk varsel under øvelseskjøring! Det gikk bra, men itt ustøding kjøring der et sekund!
#507 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #15Elektrifisering av Melkøya |
![]() |
![]() |
#510 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Melkøya er så gruff at det fortjener egen tråd! Snakka vi symbolpolitikk i den andre tråden? :gaaah: Dette er det ultimate symbolvisvaset! Grønnvasking og juks og fanteri og bedrag. Når jeg ikke trodde regjeringa kunne synke lenger ned åpnet de den hemmelige kjellerlemmen og fant et nytt bunn-nivå! Helvetes møkkafolk!
#512 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Erna Solbergs uttalelse om at ingenting har vært ekstremt med været i Oslo nå, det har vært som en vanlig septemberdag i Bergen. Tenk å ha så vanvittig lite kontakt med virkeligheten.
![]() |
#513 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #15Ja, nå gruffer jeg faktisk litt over alle de som løper frem for å skryte av hvor gode de er til å håndtere været i andre landsdeler. Hold kjeft. |
![]() |
![]() |
#514 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #15Jeg skal hilse og si det hadde blitt månelyst i Norges land de siste tiårene, om østkandsområdet hadde brukt milliarder på milliarder på å dimensjonere infrastrukturen vår for noe som for få år siden virket helt urealistisk. Man dimensjonerer ut fra en vurdering av behov, ikke ut fra et verste-verste-verste-case-scenario. Men nå har virkeligheten endret seg.
#515 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #15What, det handler jo ikke om millimeterne som faller, det handler om hva jordsmonnet og infrasystemet kan ta i mot og ødeleggelsene det fører med seg. Ikke det at jeg har sammenlignet millimeter i indre øst-Norge mot millimeter i Bergen, men antar at det i Bergen er "lettere" å ta i mot enormt med nedbør på en gang.
#516 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #15
Det intervjuet ble gjort FØR ekstremværet og publisert etter at ekstremværet var i gang. Ekstremt spekulativt.
![]() |
#517 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråd #15Hva som defineres som fint og dårlig vær er jo en ting, men dette med ekstremvær er noe annet ja. Og både natur, typografi og infrastruktur her i vest er bedre rustet til åta mot styrtregn enn hva det er øst på. Fordi det jo rett og slett SKJER så ofte at det er nødvendig. og har vært et lenge.
#519 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråd #15typografi faktisk, hvordan i all verden fikk jeg DET ordet inn i hodet i denne sammenheng?
|
|