Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva strømmer du nå? #5

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-23, 09:31   #941
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strømmer du nå? #5

Eg og ungdommen byrja på Episodes i går. Syns den er lovande.

Gammel 17-05-23, 10:27   #942
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns ikke hun er så hjelpesløs, jeg? Og jeg er ganske var på akkurat det der. Han er da mye mer styrt av følelser han mannen? Og ikke minst han Dennison?

Jeg er enig i alt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 17-05-23, 17:48   #943
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi ser Succession, og jeg liker den godt, altså, sånn i det hele. Men er det bare jeg i hele verden som synes det skjer gudsjammerlig lite i den serien? Episodene er utrolig lange, iallfall i forhold til innholdet. Jeg skjønner at den skal være sånn, altså, men det får da være måte på. Vi har sett to hele sesonger, så dette er ikke bare et oppstartsfenomen.

Edit: Manglet en episode på andre sesong, og nå skjer det jo ting…

Men sånn generelt: Det er mye dialog. Greit nok, men det er så sykt mange metaforer og allegorier hele tiden, og noen få ganger mener de det bokstavelig, men da tror jeg det er en metafor. Det er så forvirrende.

Det er jo dialogen som _er_ serien. Relasjoner og intriger og følelser og whatnot, illustrert i fantastiske replikkvekslinger.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-05-23, 17:51   #944
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er jo dialogen som _er_ serien. Relasjoner og intriger og følelser og whatnot, illustrert i fantastiske replikkvekslinger.

Ja, I know. Men det tok jaggu tid før noe som helst skjedde…

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 17-05-23, 19:07   #945
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, I know. Men det tok jaggu tid før noe som helst skjedde…

Men det skjer jo masse I dialogen!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 17-05-23, 19:14   #946
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sånn som blir sliten i hodet av Succession både fordi det skjer så mye hele tiden, håndholdt filming (som jeg hater pga masse bevegelser) og fordi det er så mye intriger og drama. Vanligvis blir jeg ikke det av andre serier. Har kommet S2 E8.

Gammel 17-05-23, 19:27   #947
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det skjer jo masse I dialogen!

Ja, det er jo sant. Jeg kjenner igjen det Millen skriver her om å bli sliten av håndholdt kamera også, så det spiller nok inn på at det oppleves som litt anstrengende å følge med på. Og så må man liksom konsentrere seg om dialogen. Det er fort gjort å gå glipp av noe. Og som sagt alle de metaforene. Men jeg liker serien, altså! Veldig godt, til og med.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 17-05-23, 22:58   #948
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer stort sett ikke se mer enn max 2-3 episoder av gangen.

Gammel 18-05-23, 10:05   #949
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sett ferdig A million little things (tv2). Fin serieavslutning.

Gammel 18-05-23, 11:26   #950
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett ferdig Queen Charlotte.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-05-23, 11:55   #951
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har sett ferdig Queen Charlotte.

Var den bra?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 18-05-23, 12:13   #952
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Var den bra?

Jeg likte den godt. Så den for noen helger siden.

Gammel 18-05-23, 15:20   #953
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var den bra?

Jeg likte den, så om man liker Bridgerton, så. Den starter kanskje litt roligere enn de andre, men har en fin kurve mot slutten. Og så likte jeg at vi får vite litt mer om de modne damene i universet.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-05-23, 19:10   #954
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes Queen Charlotte var betydelig bedre enn de to første Bridgerton-sesongene (som jeg for så vidt også liker, i hvert fall S2). Den har ordentlig dybde og hjerte.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 19-05-23, 17:33   #955
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har kost meg med to episoder Nolly (NRK) om en såpeserue-dronning spilt av Helena Bonham Carter som går sparken. Miniserie på 3 episoder.

Gammel 19-05-23, 18:42   #956
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg ser «Alice in Borderland» med syttenåringen og det er jo en wild ride, for å si det mildt.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-05-23, 20:06   #957
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med S5 av Unforgotten (Nedgravde hemmeligheter). Den er fortsatt bra, men den var ikke like god som da Nicola Walker var med synes vi.

Men dere, vet dere at det har kommet en helt ny sesong av Happy Valley? Det hadde ikke vi fått med oss, selv om jeg/vi er flittige brukere av BritBox. Så den skal sees nå.

Ellers er vi up to speed med Succession. Jeg synes denne sesongen er dårligere enn de foregående. Og jeg virkelig eeeelsker de andre sesongene. Startet bra denne sesongen, men nå synes jeg at det hele har gone off the rails. Har litt følelsen av at manus er kastet ut av vinduet og "så wing'er vi alt, dere". Men jeg sitter og håper det vil snu mot slutten nå.

Og jeg forsøkte meg på Netflix miniserien Obsession. Mulig jeg har nevnt dette... Jeg ser alt Richard Armitage gjør, så måtte jo gi den en sjanse. Men jeg fikser ikke sånn obsessive behavior greier, så jeg slo av midt i E2. Og jeg synes konseptet "utro med sønnen kjæreste" er såpass far out at jeg ikke lot meg begeistre. Men Mr. Armitage er jo alltid fornøyelig i det minste...

Eller har det blitt mye sluttspill i NHL.

Gammel 19-05-23, 20:52   #958
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jammen hvor er Happy Valley?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 19-05-23, 20:53   #959
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Mannen startet akkurat på sesong 6 av Outlander, vet ikke om jeg gidder å se sammen med ham, for jeg har ikke sett sesong 5. Jeg likte jo starten på den serien, men nå er det mest krig.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 19-05-23, 21:43   #960
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jammen hvor er Happy Valley?

BritBox Har du TV2Play så har du BritBox gjennom dem free of charge eller så kan man abonnere kun på BritBox.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.