Sv: Märtha Louise og media
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Nei, du har rett. Hun har hatt stalkers i tenåra, under utdanning, før hun giftet seg med Ari. Kongelige er nok stalkermagneter, og kvinnelige sikkert enda mer.
Jeg syns det er unødvendig å kritisere Märtha for å fortsette å leve et liv i offentligheten, eller søke en karrierevei eller kjærester som også har et offentlig liv. Å kritisere henne for hvordan hun møter kritikk på virket sitt er helt legitimt.
Det er ingenting galt med at hun velger å leve et liv i offentligheten, det er det jo mange som gjør. Det som er rart er at hun da går aktivt ut i media og snakker om hvor fælt det er med så mye oppmerksomhet fra media, og ønsker at journalister skal la henne være i fred ... At hun ikke liker et liv i offentligheten, men oppsøker det likevel, gang på gang. Det blir jo mildt sagt dobbeltkommunikasjon, og jeg skjønner jo at folk stiller spørsmålstegn ved det.
Å kritisere hvem hun velger som livspartner er unødvendig, det er jeg helt enig i. Selvsagt skal hun få være sammen med hvem hun vil.