Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-23, 13:51   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Jeg reagerer på hvordan han formulerer seg, men selve budskapet er det vel ikke nødvendigvis noe galt med? Eller har jeg misforstått?

Jeg leser ham som at barn oppfatter at de har full bestemmelsesrett over seg selv, og at de bør informeres om at det ikke stemmer. Slike samtaler har jeg måttet ha med min egen datter opp gjennom årene. I stedet for å holde henne fast og si "du har ingen makt", så ble det formidlet på en annen måte. At barn som er XX år ikke kan bestemme alt selv, og at noen ting må faktisk foreldre få lov til å bestemme. Og så har vi vært mottakelige for en viss form for argumentasjon, men vært tydelige på noen ting bestemmes av oss. Eks: man må pusse tenner, men at vi kan være fleksible både på typen tannbørste, typen tannpasta og til en viss grad hvordan det pusses. Men selve tannpussen er ikke til diskusjon.

Gammel 13-12-23, 13:52   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg reagerer på hvordan han formulerer seg, men selve budskapet er det vel ikke nødvendigvis noe galt med? Eller har jeg misforstått?

Jeg leser ham som at barn oppfatter at de har full bestemmelsesrett over seg selv, og at de bør informeres om at det ikke stemmer. Slike samtaler har jeg måttet ha med min egen datter opp gjennom årene. I stedet for å holde henne fast og si "du har ingen makt", så ble det formidlet på en annen måte. At barn som er XX år ikke kan bestemme alt selv, og at noen ting må faktisk foreldre få lov til å bestemme. Og så har vi vært mottakelige for en viss form for argumentasjon, men vært tydelige på noen ting bestemmes av oss. Eks: man må pusse tenner, men at vi kan være fleksible både på typen tannbørste, typen tannpasta og til en viss grad hvordan det pusses. Men selve tannpussen er ikke til diskusjon.

Mener han ikke at det er en "enhet" som har tatt plass inne i barnet, og at det er den man skal snakke til?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 13:58   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Mener han ikke at det er en "enhet" som har tatt plass inne i barnet, og at det er den man skal snakke til?

Aha. Dette er så fjernt fra meg at jeg ikke skjønte det.

Nei, sånt har jeg IKKE drevet med.

Gammel 13-12-23, 14:07   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Aha. Dette er så fjernt fra meg at jeg ikke skjønte det.

Nei, sånt har jeg IKKE drevet med.

Ikke at vi har møttes noen gang, men etter tosifret år på forum sammen ser jeg liksom ikke for meg at demonutdrivelse har vært en del av foreldreverktøykassen i Tjorvenhjemmet nei...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 14:58   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ikke at vi har møttes noen gang, men etter tosifret år på forum sammen ser jeg liksom ikke for meg at demonutdrivelse har vært en del av foreldreverktøykassen i Tjorvenhjemmet nei...

... Men her på skilsmisseportalen, så ...

Gammel 13-12-23, 14:00   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Det er det han mener ja. Det er mor inne i barnet man snakker til, og ber gå inn i lyset. Det hadde selvfølgelig vært noe helt annet om han oppfordret til å snakke med barnet om at det er de voksne som bestemmer.

Gammel 13-12-23, 14:53   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnet vil jo enten tro at foreldre ser dem inn i øynene og sier til dem: "Du er svak, du har ingen makt her! Gå inn i lyset!", eller de tror at de har en ond ånd inni seg. Begge deler tenker jeg er skikkelig dårlig barneoppdragelse og psykisk mishandling.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-23, 15:26   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Barnet vil jo enten tro at foreldre ser dem inn i øynene og sier til dem: "Du er svak, du har ingen makt her! Gå inn i lyset!", eller de tror at de har en ond ånd inni seg. Begge deler tenker jeg er skikkelig dårlig barneoppdragelse og psykisk mishandling.

Ja, det er vanskelig å finne noen som helst måte dette kan være greit på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.