![]() |
#781 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Etter årsoppgjøret er et kjent tidsbegrep, men for vår del er det tidligere ferdig. Selve årsoppgjøret er nok jeg ferdig med til mars, men en del ekstra annet i mars, men til påske regner jeg med at det har normalisert seg for oss begge.
#782 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråden 13
I feel you Sist redigert av løve70 : 28-01-23 kl 11:20. |
![]() |
![]() |
#783 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden 13Slenger meg i klubben om rydding. Nå har jeg en tom pappeske i den ene boden hvor jeg har begynt å samle ting og tang til vårens loppemarked. Det hjelper litt, vi har og mye vi må gå gjennom, men det er kjedelig å gjøre.
#784 |
Drømmer
|
Det er vel Nettop det og når det blir så mye vil det føles uoverkommelig. Vi har jo ikke like mye som dere overalt og derfor er det nok lettere å rydde, men jeg har full forståelse for at ikke alle synes det er lett. |
![]() |
![]() |
#785 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg har flyttet så mye de siste årene at jeg har fått redusert kraftig på ting jeg har. Det er definitivt lettere å organisere og ha det ryddig med færre ting, men det er en tung prosess.
#786 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
"Selg det eller gi det bort på finn" krever at man har overskudd til å i det hele tatt legge det ut på finn. Å legge ut på finn innebærer å ta bilder og skrive en OK tekst. Deretter skal man finne en passende pris (hvis man skal selge) eller eventuelt velge å gi det bort. Hvis man velger å skulle gi bort populære ting eller å selge ting for billig, så vil man oppleve et ras av finn-meldinger, som i seg selv er slitsomt. Og så må man begynne å avtale når ting skal hentes. For ikke å snakke om irritasjonen når folk absolutt skal begynne å prute på ting som i utgangspunktet er lagt ut svært billig.
Hva mente du egentlig med å skrive dette? Er dette en personlig betraktning av hvordan ditt liv er, eller mener du at det på et generelt grunnlag ikke er så vanskelig å rydde? Det er mulig du ikke mente det sånn, men jeg oppfattet det i alle fall som en veldig kjip bemerkning. Jeg sliter med å både leve i rotet, å gjøre noe med det og å få ryddet. Så er det selvsagt slik at når jeg ikke får til å rydde, så må jeg leve i rotet, men det betyr ikke at dette på noe som helst vis er et aktivt valg.
#787 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg synes også det er vanskelig å rydde. For det første er vi tre rotekopper og for det andre kan ingen av oss rydde bort noe - da glemmer vi det. Så medisiner, enkelte matvarer (frukt fx), fjernkontroller, fikledingser, viktige papirer, headset/gamingutstyr, hobbygreier … det må rett og slett stå fremme. Og det er det å rydde rundt dette som blir så vanskelig. Ikke er vi minimalister heller.
#788 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg klarer ikke å holde orden på eget rom.
#789 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Trikset vi gjorde, var masse hyller på vaskerommet, med trådkurver, så går rene klær rett fra snora til den enkeltes trådkurv, klær er sjeldent ute av vaskerommet før det er på en kropp. Så er ikke vaskerommer vårt så fint - men det er veldig funksjonelt. |
![]() |
![]() |
#790 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Pga denne tråden har jeg tatt av sengene, støvsuget to soverom og ryddet og lagt bort klær til Fretex eller lignende i to av kleshyllene mine. Mannen skal få legge på de to nevnte sengene som ble tatt av i dag (våre). Jeg var i gang med å støvsuge soverom tre da støvsugertingen gikk tom for strøm. Vi har vaskehjelp hver 14. dag, men kun på hovedrom og bad, så soverom, bod og under trapp eller aldri prioritert ryddet.
#791 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gruffetråden 13Mitt problem er hvor klærne havner etter de har vært på kroppen, ikke etter de er vasket.
#793 |
Mulig det ja, har ikke børsnoterte der jeg jobber (har kunder stort sett innen det firvillige) og mannen jobber med regnskap i selskapet han er ansatt i, og de ble tatt av børs i fjor eller noe. Men omorganiseringen og ansvarsfordelingen som har skjedd siste året harbikie gitt ham den avkastningen han hadde forventet i årsoppgjøret så det er litt travelt nå.
#795 |
![]() Sv: Gruffetråden 13Da kommer den jobben etter vår ja. Når jeg har levert fra meg til revisor så kan jeg likesom puste ut.
#796 |
Rockesøster
|
Hvis man ser helt generelt på det så har man 2 valg.
#797 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråden 13Man har valget mellom å leve med det eller å gjøre noe med det ja, det skjønner alle. Men det er ikke det samme som at det å rydde er lett. Det er vel den kommentaren som blir litt teit. Har man ikke overskudd til å ta fatt på det så er det alt annet enn lett. Spesielt når det er så mye at det virker helt uoverkommelig.
#798 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Vet dette er gruffetråden og ikke ryddetråden, men vil dele et kjapt ryddetips som hjelper meg mentalt når jeg setter i gang. Rotet består bare av fem kategorier: søppel, oppvask, klesvask (ren eller skitten), ting som har en plass og ting som ikke har en plass.
#799 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Opprinnelig lagt inn av 007, her.
|
|