Sv: Harry og Meghan
Liten avsporing, men jeg synes det er helt ubegripelig at folk kan fortsette å være monarkister når de samtidig er så misfornøyde med mange av de kongelige. (Jeg synes jo generelt det er rart at folk er monarkister, men ekstra rart når de samtidig beklager seg over f.eks. hvem de gifter seg med eller hvordan de oppfører seg. Hele greia med monarkiet er jo at man ikke vet hvem man ender opp med og er helt prisgitt tilfeldighetene.)
Og det var ikke ment som en kommentar til noen her i tråden, mer til hvordan folk Der Ute snakker om f.eks. Harry og Meghan, eller Märtha og Durek, for den del. Jeg synes personlig den britiske kongefamilien høres ut som aldeles forferdelige mennesker stort sett alle sammen, mens den norske kongefamilien virker som ganske OK folk, men uavhengig av hvordan de aktuelle menneskene er, synes jeg monarki er en uholdbar og latterlig idé. Og da spesielt fordi det så åpenbart går ut over folk som ikke selv har valgt rollen sin i det hele tatt, som for eksempel arme Harry.