Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-23, 09:26   #521
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I dag gruffer jeg over Sylvi Listhaugs stappteite uttalelse: En attpåklatt er positivt for hele familien.

Tja. Der får hun ikke noe gehør hos meg hvertfall, attpåklatten. Jeg er sikker på at alle mine søsken fnyser av uttalelsen også.

Gammel 13-01-23, 09:30   #522
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I dag gruffer jeg over Sylvi Listhaugs stappteite uttalelse: En attpåklatt er positivt for hele familien.

Jeg kan med-gruffe om Sylvi Listhaug når som helst, men for oss var det veldig positivt for hele familien å få en attpåklatt. Men at DET er løsningen for alle familier, å bare få en unge til - er jo ganske teit å mene.

Gammel 13-01-23, 09:31   #523
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men ikke søren om det hadde vært aktuelt å få en unge til fordi hun sier noe sånt!

Det blir som en tidligere nabo som nærmest i fistel sa til meg at "men, ALLE har jo tre barn nå" da jeg svarte benektende på hennes insisterende utredning om at jeg nok sikkert hadde tenkt å få et barn til siden jeg bare hadde to.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 09:32   #524
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Etter at fødetilbud blir dårligere over hele fjøla og folk enten må reise timesvis eller unngå å føde i helgene så med-gruffer jeg også over Listhaug. Hun kan ta seg et helt bakeri.

Gammel 13-01-23, 09:42   #525
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bør virkelig ikke få flere attpåklatter og en haug med barn, jorden tåler ikke det. Bør heller flytte litt rundt på de som allerede bor på jorden, og føde færre barn. Jeg pleier å spøke med at jeg er skikkelig miljøvennlig, for mine unger er resirkulerte.

Gammel 13-01-23, 10:10   #526
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Er ikke alle barna i søskenflokken positive for hele familien lurer jeg på? Er det bare attpåklatten som er så positiv?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 10:12   #527
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Vi bør virkelig ikke få flere attpåklatter og en haug med barn, jorden tåler ikke det. Bør heller flytte litt rundt på de som allerede bor på jorden, og føde færre barn.

Jupp. Det er ikke for få nordmenn som er problemet i verden.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 10:59   #528
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Gruffer over at sønn som har skolefri har klartå velge oljedispenseren. En sånn rosendal-greie i glass. knust utover hele kjøkkengulvet.

Vi har jo et gammelt, slitt, UTSLITT parkett gulv med sprukken lakk. Vel, nå er gulvet om ikke lakket, så OLJET da i alle fall.... Deler av det. Han har tørket opp noe, men så skar han seg, å nå tørr han ikke gjøre mer av det heller....

Mannen drar hjem , så får vi se ha som skjer

Gammel 13-01-23, 11:05   #529
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppdaget at jeg har tatt feil antibiotika i to dager. Jeg fikk jo først en kur som ikke fungerte på min resistente bakterie og så en ny som jeg håper fungerer. Men nå har jeg altså tatt den gamle i stedet for den nye. Burde ryddet vekk den gamle med en gang, men hadde den liggende for å samle i sånn pose til apoteket. Æsj as.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 12:28   #530
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Drit sur på bank som ikke vil gi oss noe som helst bedre rentebetingelser. Ikke en desimal. Det er så sykt dårlig kundebehandling.

Gammel 13-01-23, 12:32   #531
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg mener fremdeles at dette er noe de burde klart å løse teknisk og ikke ramme de av oss som har ærlige hensikter med å ha fysisk reisekort og en gang i blant reiser ut av sone 1.

Jeg opplever det samme de få gangene jeg har hatt behov for å reise et lite stykke ut av Oslo med tog. Dette burde virkelig ikke være noe hokus-pokus.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 12:41   #532
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Etter at fødetilbud blir dårligere over hele fjøla og folk enten må reise timesvis eller unngå å føde i helgene så med-gruffer jeg også over Listhaug.

Pass også på at du ikke føder når fødeavdelingen har sommerstengt.

Er politikere komplette idioter, eller har de ikke fått med seg at fødsels- og barseltilbudet nå er så dårlig over alt at kvinner av hensyn til egen helse bør vurdere nøye om de i det hele tatt skal ha ett barn, og langt mindre tre?

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 12:42   #533
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg oppdaget at jeg har tatt feil antibiotika i to dager.

Nei nei nei!

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 12:58   #534
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Lite søvn inatt= stuptrøtt

Gammel 13-01-23, 13:11   #535
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Og det kan man også gjøre.

På nett: Jeg har tidligere kunnet logge meg inn på kontoen jeg har opprettet hos Ruter, og der legge til reisekortene familien har. Jeg kunne da blant annet sjekke de siste reisene som var foretatt på et bestemt kort, samt sjekke saldo. Dette systemet var nede en stund, men sist jeg sjekket med kundesenteret på Oslo S, så skulle det være oppe igjen. (Det fungerer ikke for meg, men jeg er usikker på om det er min konto det har blitt tull med, eller om feilen ligger hos Ruter.)

Hvis du har opprettet profil i appen eller på den oppdaterte MinSiden deres så er ikke denne automatisk koblet til den gamle reisekort-kontoen din. Kundeservice kan hjelpe deg å slå sammen disse profilene slik at du får tilgang til reisekortene på profilen du kan logge inn på. :erfart:

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

I app: Om du laster ned RuterBillett-appen (som er den gamle appen) så kan du på mange av dagens mobiltelefoner legge Ruter-kortet på baksiden av mobilen (aktiver menyvalget "Se innhold på reisekort"), og dermed få opp saldo og informasjon om hva som er på kortet.

Siden vi er i gruffetråden, så kan jeg gruffe over at akkurat nå ser ikke appen ut til å fungere slik jeg beskriver over. Det kan være på grunn av nattlige oppdateringer, eller kanskje det er Ruter som vil fase ut dette også.

Dette skal vel bare fungere på Android, tror jeg.

Gammel 13-01-23, 13:34   #536
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Hvis du har opprettet profil i appen eller på den oppdaterte MinSiden deres så er ikke denne automatisk koblet til den gamle reisekort-kontoen din. Kundeservice kan hjelpe deg å slå sammen disse profilene slik at du får tilgang til reisekortene på profilen du kan logge inn på. :erfart:

Takk for info - har allerede sendt melding til Ruter, og venter spent på tilbakemelding.

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Dette skal vel bare fungere på Android, tror jeg.

Vi har bare Android-telefoner hos oss, så det burde i hvert fall fungere hos oss. Og har også fungert tidligere. Har sendt klagemelding til Ruter der også. Venter ikke like spent på tilbakemelding der. (Er redd de skal si at det er en funksjonalitet de faser ut, og at RuterBillett-appen ikke skal brukes mer.)

Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 13-01-23, 13:38   #537
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Drit sur på bank som ikke vil gi oss noe som helst bedre rentebetingelser. Ikke en desimal. Det er så sykt dårlig kundebehandling.

Da er det trolig verd jobben å bytte bank?

Gammel 13-01-23, 13:40   #538
Malama

Malama sin avatar

Standard

Har fått bekreftet hjemmefra at det gamle parketgulvet vårt i et område er mettet på olje.

Kuttet i fingeren er i det minste uten glassskår i, også må vi bare støvsuge alle krinker og kroker av kjøkkengulvet for glassbråt da, og finne ut hva vi skal gjøre med det gulvet...

Gammel 13-01-23, 14:00   #539
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Da er det trolig verd jobben å bytte bank?

Litt, men jeg er blitt usikker. Potensiell ny bank hadde merkbart mye bedre rente på nett, men ved kontakt så viser det seg at de ligger kun 0,1 under banken vi har i dag pga økning som ikke står omtalt på den nettsiden.

Gammel 13-01-23, 14:15   #540
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bulder Bank var de som ga oss desidert best tilbud. Brukte det som brekkstang til Nordea.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.