|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#702 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?
#703 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har nettopp fullført Hurra meg rundt i Langyarn Cloud og en tynn lodden følgetråd, men ble ikke fornøyd med fasongen, så vurderer å rekke opp og bruke garnet i en annen modell. Mens jeg tenker, strikker jeg en enkel genser med rundfelling og traktormønster til en 4-åring som elsker alt som durer. Og så assisterer jeg mine tre tenåringsdøtre på diverse prosjekter. Den ene strikker Alasuq i Alafosslopi og trenger litt hjelp til enkelte omganger med tre farger. Den andre strikker sin aller første genser i Alpakka tweed og en lodden følgetråd og med diverse ikke helt nybegynnervennlige teknikker, men med litt hjelp, får hun det til. Den tredje datteren er erfaren og strikker flott genser i Olava fra Camilla Phil etter eget hode. |
![]() |
![]() |
#704 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Ferdig med mariusgenser nr tre
![]() |
#706 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva strikker du nå?Nettopp ferdig med noen små plagg til en liten ny som er ventet i februar. |
![]() |
![]() |
#707 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg ble endelig ferdig med et prosjekt jeg begynte på før korona, og jeg har tovet for første gang. Luen ble akkurat passe, og skikkelig tykk og god. |
![]() |
![]() |
#709 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
#710 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Mens jeg venter på garn har jeg begynt på min Marius. Skal fusjonere en rettvarng genser med en med ragglanfelling
![]() |
#711 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker Selbuvotter til meg selv. Etter å ha strikket til alle andre før jul, samt gitt bort de jeg hadde liggende i skapet til meg selv. Det er hull på tommelen på begge de gamle parene mine, så det haster (og det er selvsagt mye morsommere å strikke nye votter enn å stoppe tommelen på de gamle...). |
![]() |
![]() |
#712 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg fusjonerte rettvrang-genser med rundfelling. Det fungerte helt supert.
#713 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker Julia mittens av Tornedalsfrun. Hun har så mange fine mønstre. |
![]() |
![]() |
#714 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Kan sikkert strikke nye tomler også? Hvis det er mer moro enn stopping? |
![]() |
![]() |
#716 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har snart strikka 8 par Imoto-votter. Veldig fine, men jeg er litt lei nå. Skal i gang med Be Mine Blouse til Frøkna når jeg er ferdig med det siste paret votter, forhåpentligvis i dag. Har strikka den til meg sjøl tidligere, og den er veldig fin.
#717 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har gått gjennom garnlageret i julen for å finne ut hva jeg bruke til å strikke til det kommende barnebarnet. Og fant ut at jeg har nok kasjmirgarn til Cumulus bluse til meg selv, og barnet kommer til sommeren og trenger ikke ull med en gang, så jeg har god tid til det.
#718 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå?Da ble denne ferdig.
|
|