Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-22, 23:18   #701
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker December Bow fra PetiteKnit. Går kjapt å strikke og jeg synes de ble veldig søte. Tror noen får en liten ekstra gave til jul.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 17-12-22, 08:34   #702
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vrangbord på en genser i str M for herre, på pinne 2.5. Gi meg styrke.

Haha, det er så gjenkjennelig! Etter å ha strikket tre sokkepar på pinne 4 var det en lidelse å gå rett over til vrangbord på pinne 2,5.

Gammel 17-12-22, 09:33   #703
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nettopp fullført Hurra meg rundt i Langyarn Cloud og en tynn lodden følgetråd, men ble ikke fornøyd med fasongen, så vurderer å rekke opp og bruke garnet i en annen modell. Mens jeg tenker, strikker jeg en enkel genser med rundfelling og traktormønster til en 4-åring som elsker alt som durer. Og så assisterer jeg mine tre tenåringsdøtre på diverse prosjekter. Den ene strikker Alasuq i Alafosslopi og trenger litt hjelp til enkelte omganger med tre farger. Den andre strikker sin aller første genser i Alpakka tweed og en lodden følgetråd og med diverse ikke helt nybegynnervennlige teknikker, men med litt hjelp, får hun det til. Den tredje datteren er erfaren og strikker flott genser i Olava fra Camilla Phil etter eget hode.

Og så strikker jeg sokker slik jeg stort sett alltid gjør, men egentlig skal jeg brodere ferdig en bunad som skal monteres og leveres om ikke så lenge. Det ligger to andre bunader på vent som også skal broderes, så jeg har egentlig ikke tid til å strikke, men av og til er det et fantastisk godt avbrekk!

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 26-12-22, 21:42   #704
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med mariusgenser nr tre
Så nå blir det en hundegenser mens jeg venter på garn til neste Marius

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 26-12-22, 23:02   #705
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Spotsweater til ene dattera.

Gammel 27-12-22, 05:59   #706
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp ferdig med noen små plagg til en liten ny som er ventet i februar.

A661B61E-9861-4563-B4C5-C5EA262C9D65.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 29-12-22, 11:08   #707
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble endelig ferdig med et prosjekt jeg begynte på før korona, og jeg har tovet for første gang. Luen ble akkurat passe, og skikkelig tykk og god.
Og alle feilene jeg gjorde synes ikke.

Nå har jeg fire prosjekter igjen; en genser i lin, en diger hals i vrangbordstrikk, et sjal og et pledd som skal toves.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20221229_105743.jpg (892,1 KB, 14 visninger)
frukt er ikke aktiv  
Gammel 29-12-22, 12:07   #708
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker Sofie skjerf fra PetitKnit. Det går jo veldig fort.

Gammel 29-12-22, 13:36   #709
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikker Sofie skjerf fra PetitKnit. Det går jo veldig fort.

Det er mitt juleprosjekt også. Holder på med mitt andre nå. Innimellom strikker. jeg på en Monday sweater også

Gammel 29-12-22, 18:03   #710
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg venter på garn har jeg begynt på min Marius. Skal fusjonere en rettvarng genser med en med ragglanfelling
Ermer og bol strikkes i en vrang og to rett før man går over til glattstrikk med mønster.
Lys grå og multifarget til mønster. Jeg er veldig spent på resultatet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 29-12-22, 20:30   #711
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker Selbuvotter til meg selv. Etter å ha strikket til alle andre før jul, samt gitt bort de jeg hadde liggende i skapet til meg selv. Det er hull på tommelen på begge de gamle parene mine, så det haster (og det er selvsagt mye morsommere å strikke nye votter enn å stoppe tommelen på de gamle...).

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 29-12-22, 21:46   #712
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Mens jeg venter på garn har jeg begynt på min Marius. Skal fusjonere en rettvarng genser med en med ragglanfelling
Ermer og bol strikkes i en vrang og to rett før man går over til glattstrikk med mønster.
Lys grå og multifarget til mønster. Jeg er veldig spent på resultatet.

Jeg fusjonerte rettvrang-genser med rundfelling. Det fungerte helt supert.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 29-12-22, 22:17   #713
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg strikker Julia mittens av Tornedalsfrun. Hun har så mange fine mønstre.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 00:36   #714
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg strikker Selbuvotter til meg selv. Etter å ha strikket til alle andre før jul, samt gitt bort de jeg hadde liggende i skapet til meg selv. Det er hull på tommelen på begge de gamle parene mine, så det haster (og det er selvsagt mye morsommere å strikke nye votter enn å stoppe tommelen på de gamle...).

Kan sikkert strikke nye tomler også? Hvis det er mer moro enn stopping?

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 09:01   #715
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lyst til å lære meg å strikke sokker. Er det noen her som kan foreslået enkelt mønster?

frukt er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 09:13   #716
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har snart strikka 8 par Imoto-votter. Veldig fine, men jeg er litt lei nå. Skal i gang med Be Mine Blouse til Frøkna når jeg er ferdig med det siste paret votter, forhåpentligvis i dag. Har strikka den til meg sjøl tidligere, og den er veldig fin.

Gammel 30-12-22, 09:32   #717
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått gjennom garnlageret i julen for å finne ut hva jeg bruke til å strikke til det kommende barnebarnet. Og fant ut at jeg har nok kasjmirgarn til Cumulus bluse til meg selv, og barnet kommer til sommeren og trenger ikke ull med en gang, så jeg har god tid til det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 09:53   #718
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Da ble denne ferdig.
La den i vann som oppskrift sier, pleier å gjøre det, klemte ut der vannet jeg klarte. Forsiktig.
Meeeeen sentrifuga likte den ikke og den har blitt litt tett. Jaja. Men den passer nå hvertfall.

153CA1DD-93EF-4390-A10D-EB53AA8A6125.jpg

Gammel 30-12-22, 10:23   #719
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har lyst til å lære meg å strikke sokker. Er det noen her som kan foreslået enkelt mønster?

https://boerboelheidi.com/2013/10/01...er-ull-labber/

Lyppa er aktiv nå  
Gammel 30-12-22, 10:56   #720
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Takk.

frukt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.