|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Her er det vanlig i alle fall. Bor i en del av landet med høy bedehustetthet. Og høy oppslutning om skolegudstjenester.
#162 |
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Skolen til yngste har lysmesse, usikker på nøyaktig hva den inneholder siden mine har valgt den bort for det meste. Alternativet har vært ok såvidt jeg har skjønt, yngste har eget opplegg siden alt sånt er vanskelig. Skolen eldste byttet til tidligere i år har ikke et snev av noe som helst religiøst, bare fellessamlinger, julefilm i storefri og fellesskapskos. Helt topp!
#163 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Gruffetråden 13Telenor.
#164 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Tilbords.
#165 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gruffetråden 13
Hva?! Da hadde det blitt månelyst her altså. Det er jo helt hinsides, og man skal jo for fanden ha seg frabedt forkynnelse om man ikke vil
![]() |
#166 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Vi har flyttet fra et sted med årlig gruff over julegudstjenester til et sted hvor de ikke driver med det. Det er unger med all verdens bakgrunner på denne skolen og jeg synes det er helt topp.
#167 |
|
Til og med vår skole, i verste delen av Groruddalen har gudstjeneste. Og 4. trinn har ansvar for å "arrangere" den, i form av å spille et julespill og synge noe greier. Foreldrene til 4. trinn er invitert, så vi var der det året. Det var jo koselig det altså, men jeg blir altså veldig sint av et sånt opplegg.
![]() |
#168 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Gruffetråden 13Skolegudstjeneste, jeg får høyt blodtrykk av opplegget. Men skolen til min yngste har et HEF-opplegg, håper det er bra. Men vi har dessverre time på passkontoret akkurat da.
#169 |
koko
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Berre ordet skulegudsteneste gir meg gruffeoverdose.
#172 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
#173 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Gruffetråden 13Ingen gudstjenester her, hverken for barne- eller ungdomsskole. Var et tilbud før, da deltok ca 50 % og alternativt opplegg var ok. Man kirken er så liten og skolen så stor, så de må kjøre buss tre ganger for å få fylt opp elevene på tre ulike gudstjenester og det koster penger - så nå er det slutt. Helt ok, synes jeg. (Og jeg synes det kan være koselig med kirke i julen, men da får jeg prioritere det for meg selv og mine - skolen trenger ikke bruke tid på slikt).
#174 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Porsgrunn kommune har vedtatt at alle skolene skal ha skolegudstjeneste, selv de som ikke har hatt tradisjon for det fra tidligere av. I år fikk skolene som trengte buss til kirke lov til å ha en "kirkelig samling" på skolen i stedet, med prest og kateket. Det blir liksom litt dyrt å busse mange hundre unger til kirken. Min jobbskole har alltid gjort det slik, og vi har et finfint opplegg som går parallellt med kristensamlingen. Fritt valg hva man er med på, og begge deler er forutsigbart og stemningsfullt. Ca 15-20% oppslutning om det ikkekristelige alternativet, og det på en nærmest blendahvit skole. Det skolene er dårligst på, selv de som egentlig har gode alternativer, er gjerne å informere i god tid, eller i det hele tatt, om både innhold og valgmulighet/fritaksrett. |
![]() |
![]() |
#175 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Gruffetråden 13Min 10.klassing var på skolegudstjeneste. Elevene fikk velge helt selv, uten bekreftelse fra foreldre om deltakelse eller ikke. Jeg har ingen problemer med det opplegget. |
![]() |
![]() |
#176 |
Medlem siden: Mar 2008
Det er et fryktelig system! Jeg tenkte det samme da min mor og jeg stod i det med hennes samboer i sommer og høst.
#177 |
WF: Sausnebbet
|
Når de er 15 skal de velge selv, heldigvis. |
![]() |
![]() |
#178 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråden 13Lavt vanntrykk og alle innleggene her om dårlige alternativer til julegudstjenest. |
![]() |
![]() |
#179 |
koko
|
For å følge opp denne da. To dagar med rørleggar og ein faktura som sikkert vil få meg til å hugse å førebu vatnet på vinter for alltid frå no av. (Det skal seiast at denne skada skjedde grunna slitasje/skade i krana, men likevel.)
|
|