Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-22, 09:04   #141
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Så utrolig rart, My!!

Gammel 20-12-22, 09:41   #142
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 20-12-22, 15:10   #143
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Klem til sjuke og kalde.

Jeg har ikke trengt å gruffe over skolegudstjenedtealternativer et par år, for skolen skjerpet seg en stund. Men i år slo de på stortromma når de lagde ikkediskriminerende, ikkeforkynnende og likeverdig alternativ. Trommevirvel tamtarataratm: Løse matteoppgaver i et hefte! Hurra! Jeg er pissed, for jeg er drittlei av å si fra igjen og igjen om at slikt bare ikke holder mål. Vismamelding sendt til de som skal ha den. Og så gadd jeg ikke skåne skolen fra facebookutbrudd heller. Har bare ikke tatt med navnet. Oppvekstsjef er fb-venn med meg, så greit at hun får lese hva jeg synes.

Sist redigert av Kaija : 20-12-22 kl 21:03.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 20-12-22, 15:19   #144
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det er jo helt utrolig, Kaija. Det er virkelig ikke vanskelig altså, men enkelte skoler synes åpenbart det. Stå på!

På Minstens nye skole så har de sluttet med gudstjenester kan det se ut til. For de hadde samling i dag, men det var i en konsertsal. Da de to eldste gikk på den skolen, så hadde de julegudstjeneste, men godt opplegg for alle som ikke skulle delta.

Gammel 20-12-22, 15:28   #145
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er så lei av å gjøre ting 2 og 3 ganger fordi informasjonen ikke ligger der den skal og dukker så opp etter at alle har godkjent det jeg skal gjøre.

Gammel 20-12-22, 16:27   #146
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en superhelt, Kaija, for et dustete opplegg!

Gammel 20-12-22, 17:03   #147
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kaldt vann. Vi har varmt vann koblet til den ene utekrana vår (pga mulighet for vasking av sykler, bil m.m). I dag tidlig viste det seg at denne stod på, på fullt, og varmtvannstanken var tom. Jeg var sikker på at krana var sprunget lekk, men da jeg gikk bort og sjekket var det bare å skru den igjen. Varmtvannskrana var rett og slett åpen. Det er jo bra, at ikke krana er lekk eller at varmtvannstanken er ødelagt (som jeg trodde først, så for meg rørlegger og elektriker og flyvende pengesedler og i det hele tatt). Men hvordan i alle dager ble den åpnet? Krana er på ei side av huset hvor vi ikke ofte er (i alle fall ikke på denne tiden av året), det er dyp snø, og det var ingen spor i snøen, av verken folk eller dyr. Kan den skru seg opp helt av seg selv? Fugler? Spøkelser? Rampenissen? WTF! Teorier mottas med stor interesse.

Temperaturendringen fra kaldt til mildt, tror jeg. Har akkurat vasset gjennom djupsnøen for å slå av kranen til naboen (som er bortreist), og naboen mente i alle fall det var forklaringen. Uten at jeg helt skjønner fysikken i det, men det kan vel ha noe med at kranen vris om når materialet utvider seg mye over kort tid? Uff, nå føler jeg at ingeniørutdanningen min er helt bortkastet!

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 20-12-22, 19:30   #148
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Temperaturendringen fra kaldt til mildt, tror jeg. Har akkurat vasset gjennom djupsnøen for å slå av kranen til naboen (som er bortreist), og naboen mente i alle fall det var forklaringen. Uten at jeg helt skjønner fysikken i det, men det kan vel ha noe med at kranen vris om når materialet utvider seg mye over kort tid? Uff, nå føler jeg at ingeniørutdanningen min er helt bortkastet!

Hm.. så det har skjedd flere steder altså? Mannen ringte rørleggeren som installerte den, han hadde egentlig ikke tid til å snakke så han skulle ringe tilbake, men han sa at han hadde en teori. Så spent på hva den går ut på, når han ringer tilbake (har ikke ringt enda). Det med temperaturskiftet høres litt rart ut for meg også ja, hvorfor skulle den vris om? Men hva vet vel jeg.

Hvis det er noen trøst så synes jeg ikke ingeniørutdanningen din er bortkastet altså.

Sist redigert av My : 20-12-22 kl 20:01.
My er aktiv nå  
Gammel 20-12-22, 22:22   #149
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Takk for det!

Hører gjerne teorien fra rørleggeren deres.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 20-12-22, 22:44   #150
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Så sliten at jeg ikke vet hvilken dag det er og glemmer ord hele tida nå. Gruffer over at alle vil feire jul men ingen vil stelle i stand til jul.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 21-12-22, 00:01   #151
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Klem til deg, Isprinsessen

Gammel 21-12-22, 00:08   #152
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Du er en superhelt, Kaija, for et dustete opplegg!

Takk, Blondie, og Izzi Creo over her også. Jeg hater virkelig å komme i konfliktposisjon, men har en sånn overdreven rett skal være rett-følelse, at angsten bare må legges vekk for behovet for å si fra at dette er ikke greit. Ungene synes jeg er helt "Karen", men det får bare være. Nå har vi holdt på med dette tullet av og på med fire unger siden eldsten gikk i 4. Klasse, sånn rundt 2009.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 21-12-22, 02:51   #153
Input

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra du orker, Kaija. Jeg synes det er utrolig ugreit at vi fremdeles driver med denne ekskluderingen i skolen, så mine barn får aldri være med til kirken. Har heldigvis bare opplevd gode alternativer da, ett år var det min sønn og ett annet barn som ble igjen i barnehagen med to voksne, og fikk to timer i akebakken og kakao.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-12-22, 05:50   #154
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungdommen lin opplevde en fiffig variant i år, forresten. Hun var borte den dagen dagen de skulke si fra om kirke eller alternativt opplegg, da måtte hun i kirken.
(Det fikk de ikke overtalt henne til, altså. ).

Gammel 21-12-22, 06:13   #155
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mine velger kirken, og eldste er fint førnøyd med at det teller som en av de 8 gudstjenestene han skal på dette skoleåret, som konfirmant.

Men det alternative opplegget hsr etter det jeg har hørt vært fint. Sånn skal det være. Ikke matteoppgaver, nei.

Gammel 21-12-22, 08:55   #156
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ingen av mine ville i kirken, så begge var på alternativ opplegg. Der var høytlesning av en bok og for han på 7 trinnvis det " hva er moralen i denne boka?" og snakket litt om juleting
Og hun på 4. trinn var det og høytlesning også husker jeg ikke så mye mer. Mulig noe oppgaver av noe slag. Ingen av de sanoe spesielt om det ihvertfall.

Gammel 21-12-22, 09:01   #157
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har alltid fått velge selv, og guttungen har alltid valgt å bli på skolen, mens jentene har valgt litt ulikt fra år til år gjennom barneskolen (ungdomsskolen deltar ikke på gudtstjeneste), ut fra hva vennene har gjort, eller hva som har fristet mest. Men det har stort sett vært bra alternativt opplegg, etter det jeg kan huske. Og motsatt av hos Blondie, de som ikke har svart har måttet være igjen på skolen (tror noe annet ville kanskje være utenkelig, når det er mottaksskole).

Gammel 21-12-22, 09:06   #158
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I år var det ikke svarlapp om kirke. Hele 9.klassen til min gikk i kirken sa han.

Gammel 21-12-22, 09:07   #159
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg er altså så oppgitt (og lei meg!) av hjelpesystemet rundt eldre, at jeg spises fullstendig opp. Hva med alle dem som ikke har pårørende som kan kaste alt de har i hendene og rykke ut ved hver minste lille hendelse?

Gammel 21-12-22, 09:18   #160
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det fortsatt så vanlig å ha skolegudstjenester altså? Tror ikke de har hatt det hos oss på 12-15 år? Her er det grøt og forestilling med diverse grupper i tiden før jul. I kulturhuset.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.