|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#142 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13
#143 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Klem til sjuke og kalde. Sist redigert av Kaija : 20-12-22 kl 21:03. |
![]() |
![]() |
#144 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gruffetråden 13Det er jo helt utrolig, Kaija. Det er virkelig ikke vanskelig altså, men enkelte skoler synes åpenbart det. Stå på!
![]() |
#145 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg er så
![]() |
#147 |
etterpåklokest
|
Temperaturendringen fra kaldt til mildt, tror jeg. Har akkurat vasset gjennom djupsnøen for å slå av kranen til naboen (som er bortreist), og naboen mente i alle fall det var forklaringen. Uten at jeg helt skjønner fysikken i det, men det kan vel ha noe med at kranen vris om når materialet utvider seg mye over kort tid? Uff, nå føler jeg at ingeniørutdanningen min er helt bortkastet! |
![]() |
![]() |
#148 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hm.. så det har skjedd flere steder altså?
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-12-22 kl 20:01. |
![]() |
![]() |
#150 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Så sliten at jeg ikke vet hvilken dag det er og glemmer ord hele tida nå. Gruffer over at alle vil feire jul men ingen vil stelle i stand til jul. |
![]() |
![]() |
#151 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Gruffetråden 13Klem til deg, Isprinsessen
![]() |
#152 |
WF: Sausnebbet
|
Takk, Blondie, og Izzi Creo over her også. Jeg hater virkelig å komme i konfliktposisjon, men har en sånn overdreven rett skal være rett-følelse, at angsten bare må legges vekk for behovet for å si fra at dette er ikke greit. Ungene synes jeg er helt "Karen", men det får bare være. Nå har vi holdt på med dette tullet av og på med fire unger siden eldsten gikk i 4. Klasse, sånn rundt 2009. |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Bra du orker, Kaija. Jeg synes det er utrolig ugreit at vi fremdeles driver med denne ekskluderingen i skolen, så mine barn får aldri være med til kirken. Har heldigvis bare opplevd gode alternativer da, ett år var det min sønn og ett annet barn som ble igjen i barnehagen med to voksne, og fikk to timer i akebakken og kakao.
![]() |
#154 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Ungdommen lin opplevde en fiffig variant i år, forresten. Hun var borte den dagen dagen de skulke si fra om kirke eller alternativt opplegg, da måtte hun i kirken.
#155 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråden 13Mine velger kirken, og eldste er fint førnøyd med at det teller som en av de 8 gudstjenestene han skal på dette skoleåret, som konfirmant.
#156 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden 13Ingen av mine ville i kirken, så begge var på alternativ opplegg. Der var høytlesning av en bok og for han på 7 trinnvis det " hva er moralen i denne boka?" og snakket litt om juleting
#157 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråden 13Mine har alltid fått velge selv, og guttungen har alltid valgt å bli på skolen, mens jentene har valgt litt ulikt fra år til år gjennom barneskolen (ungdomsskolen deltar ikke på gudtstjeneste), ut fra hva vennene har gjort, eller hva som har fristet mest. Men det har stort sett vært bra alternativt opplegg, etter det jeg kan huske. Og motsatt av hos Blondie, de som ikke har svart har måttet være igjen på skolen (tror noe annet ville kanskje være utenkelig, når det er mottaksskole).
#158 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gruffetråden 13I år var det ikke svarlapp om kirke. Hele 9.klassen til min gikk i kirken sa han.
#159 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg er altså så oppgitt (og lei meg!) av hjelpesystemet rundt eldre, at jeg spises fullstendig opp. Hva med alle dem som ikke har pårørende som kan kaste alt de har i hendene og rykke ut ved hver minste lille hendelse?
#160 |
can-jur
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Er det fortsatt så vanlig å ha skolegudstjenester altså? Tror ikke de har hatt det hos oss på 12-15 år? Her er det grøt og forestilling med diverse grupper i tiden før jul. I kulturhuset.
![]() |
|
|