Sv: Fotball-VM i Qatar :sukk:
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Å gi ungene FIFA-spill er vel ikke helt det samme som å diskutere gutteklubben grei og de andre tingene du nevner. Jeg har aldri hørt om dødsfall som et resultat av produksjonen av FIFA-spill, så det blir jo et spørsmål om hvor langt man skal strekke det. Jeg kjøper ikke FIFA-spill til mine barn, men de har heller aldri spurt. Alt henger jo sammen med alt, og å kjøpe de spillene er selvfølgelig også en støtte til FIFA. Så om jeg fikk spørsmålet, måtte jeg vurdert det.
Om jeg ikke husker helt feil var det mange her inne som boikottet Nestle. Det blir jo noe av samme greia.
Jeg er uenig. Jeg mener som sagt at det som er ille her er at man ga VM til Qatar i utgangspunktet, det er derfor vi er der vi er, og at vi bør diskutere gutteklubben grei og FIFA også. At det er lett å bare si boikott VM i Qatar og glemme at VM i Qatar bare er et symbol på alt som er galt, og at skylden for alt som har fulgt i kjølevannet av at VM ble lagt til Qatar like mye er på dem som sørget for at det havnet der. Puh, for en tung setning.
Men ja. Mer symboleffekten å boikotte VM enn å boikotte FIFA og de som stemte på Qatar. 
Nå leser jeg meg opp på Amnesty sin side, lærerikt. Viktig diskusjon, og som sagt, jeg mener ikke at dette er uproblematisk på noe som helst vis.