Sv: Lærerstreiken
Jeg mener at jeg kan merke på foreldremøter hvem som er lærere. Men jeg ikke sikker. Jeg går rundt og innbiller meg at alle kontaktlærerne barna har hatt har formell lærerutdanning, men det vet jeg faktisk ikke, og jeg vet ikke hvordan jeg evt. skulle ha spurt eller funnet ut av det heller.
Når det gjelder Matildas spørsmål om foreldre er interessert i å holde på kompetansen, så er jeg absolutt interessert i at barna skal ha trygge fagpersoner rundt seg i skolen. Samtidig må jeg innrømme at det er andre ting som også spiller inn når jeg vurderer barnas trivsel og utvikling, for det er jo det jeg har gjort nå i mange år, fra foreldresiden. Kan godt være at jeg (spesielt i småskolen) foretrekker trygge voksne med gode personlige egenskaper uten formell lærerutdanning, framfor en småhissig, pirkete og bestemt kontaktlærer med formell lærerutdanning og x antall år med tilleggskompetanse.
Nå sier jeg selvfølgelig ikke at det er de to alternativene man har (lol).
Og jeg jobbet selv som lærervikar for 10. trinn da jeg var 19, og var da smertelig klar over begrensningene mine, på tross av karaktersnitt som ga meg innpass på førsteinntaket på medisin. 
Jeg ønsker at både kontaktlærere og faglærere i skolen skal ha formell lærerutdanning.