|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Sum til egne barn enten i cash eller gave | |||
Opptil 1000kr |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 18,09% |
1000-2000kr |
46 | 48,94% |
2000-3000kr |
14 | 14,89% |
3000-4000kr |
6 | 6,38% |
4000 |
2 | 2,13% |
5000 |
7 | 7,45% |
Over 5000 |
2 | 2,13% |
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnSenga kostet 3000 på Ikea. *opplyser* |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barn
Nei, men det virket som en del andre lurte på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Å bli overrasket er ikke det samme som å "reagere veldig". Men helt ærlig, barn som betaler egne korpsturer overrasker mer enn tenåringer som betaler egen seng. Forøvrig hadde jeg tenkt på overgang til større seng som en nødvendig oppgradring fra barnerom til ungdomsrom for mine barn, men man har jo ulike prioriteringer.
![]() |
![]() |
#104 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnAlternativet hadde vært at han ikke dro på korpstur det året. For vi kunne får mye familieferie for de 6-8000 den pleier å koste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnDenne tråden gjør meg mer overrasket over hva det koster med korpstur. 6-8000?
![]() |
#106 |
Kontrollfrik
Vet ikke. Og prisen provoserer meg også. Og det er én tur hver sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
Samme her. Hadde tenkt å overtale yngste til å spille i korps, men kanskje vi ikke har råd?
![]() |
![]() |
#108 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnUngdommene her må selv betale unødvendige ting, ev betale mellomlegg mellom for eksempel "pc som kan brukes til skole" vs gamingpc. Eller ok mobil kontra "riktig" merke. De har selvfølgelig hatt senger hele tiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Semiaktiv
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnDette viser jo at det er så mange ulike familier og situasjoner, at det meste har sin forklaring. Hvis barnet jobber, og har fått mye penger i gave opp igjennom, og ikke behov for å bruke penger på så mye annet, så er jo også en korpstur en veldig grei prioritering. Eller rideleir, eller annen opplevelse.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-06-22 kl 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnJeg er milevis unna å kunne hjelpe ungene mine med egenkapital, bare så det er sagt. Kan ikke bidra med noe særlig dersom de ønsker seg lappen engang. Kanskje det blir annerledes når lillesøster er stor, men storebror kommer til å måtte klare seg selv gitt.
![]() |
![]() |
#111 |
Semiaktiv
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnDa jeg reiste til Danmark på speiderleir da jeg var 14 år betalte jeg det forresten selv, av penger jeg sparte ved å sitte barnevakt, og ved å ønske meg penger i bursdags- og julegave. Foreldrene mine hadde aldri hatt råd til å sponse den turen, det falt meg faktisk ikke inn å spørre dem en gang. Så kanskje derfor jeg ikke synes det er så veldig rart å betalte korpstur av egen lomme. Selv om det helt klart er mest vanlig nå for tiden at foreldre betaler sånt for ungene sine, så overrasker det meg ikke veldig at det finnes noen som gjør det annerledes.
![]() |
#112 |
Kontrollfrik
Dette stemmer på en prikk med hvordan vi har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
I mål
|
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnJeg synes ikke i utgangspunktet det er galt at man blir enige om at noe utstyr betales selv. Hos oss har de som sagt spart til både mobiler og pc, og storebror fikk seng til jul, noe som på et vis blir noe av det samme. Jeg stusser kanskje mer på at grunnen er at de har penger til det. Mine vurderinger av hva barnet skal betale selv, går mer på hva vi føler er rett enn at de har penger. Type tur med fritidsaktivitet etc vil jo vi de skal på. Om de hadde måttet betale selv, kunne de valgt det bort. Det ønsker jeg ikke. Jeg stusser kanskje ekstra fordi Hyacinth i en annen tro uttrykker at det ene barnet kunne brukt mer på «tant og fjas» (mitt uttrykk). Om jeg ønsket det for barnet mitt, hadde jeg vært veldig varsom med å oppfordre til selvfinansiering av andre dyre prosjekter som på et vis er alt annet enn tant og fjas. Sist redigert av apan : 15-06-22 kl 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnEr det meg du mener er HI? For det er jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnJeg skjønner likevel ikke resonnementet ditt i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Kontrollfrik
Den er grei, du trenger ikke forklare. |
![]() |
![]() |