|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Sum til egne barn enten i cash eller gave | |||
Opptil 1000kr |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 18,09% |
1000-2000kr |
46 | 48,94% |
2000-3000kr |
14 | 14,89% |
3000-4000kr |
6 | 6,38% |
4000 |
2 | 2,13% |
5000 |
7 | 7,45% |
Over 5000 |
2 | 2,13% |
Deltakere: 94. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barn
Å bli overrasket er ikke det samme som å "reagere veldig". Men helt ærlig, barn som betaler egne korpsturer overrasker mer enn tenåringer som betaler egen seng. Forøvrig hadde jeg tenkt på overgang til større seng som en nødvendig oppgradring fra barnerom til ungdomsrom for mine barn, men man har jo ulike prioriteringer.
![]() |
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnAlternativet hadde vært at han ikke dro på korpstur det året. For vi kunne får mye familieferie for de 6-8000 den pleier å koste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Drømmer
|
Jeg også ble overrasket over det, ingen jeg kjenner har måttet betalte turer i regi av idrett, korps eller lignende selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Ordet «må» er vel også noe som kan diskuteres. Vi har vel på et tidspunkt spurt dem om de syntes det var greit. Dersom de ikke hadde villet (noe jeg faktisk ikke kan se for meg), kan det godt hende vi hadde betalt det for dem. Men da ville det blitt færre og kortere familieferier. (Akkurat det siste der har vi aldri brukt som argument, ikke at vi har trengt å argumentere heller, men det er en realitet.) Så «har måttet betale» ville jeg heller oversatt til «har i fellesskap funnet ut at er en grei løsning for oss». |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnDet to trådene henger litt sammen nå føler jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Jule/ bursdagsgaver til egne barnJøss, javel. Vi er iallfall verken fattige eller gjerrige, og ungene vet det veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|