|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arvelig sykdom - hva bør man gjøre?
Det forskes mye på forebygging av Huntington, bl.a. genbehandling mener jeg å huske. Jeg ville gjerne hatt valget om å melde meg til slike forsøk i hvert fall. Nå har ikke jeg den genfeilen, men andre jeg kjenner er med på noe forsøk. Dessuten kan det å vite hva som kommer gi en lyst til å gjøre andre ting før det er for sent osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Arvelig sykdom - hva bør man gjøre?
Så bra at det forskes på! Jeg har en i bekjentskapskretsen med sykdommen, og har sett hvor tungt, vanskelig og krevende det er for familien, og hvordan han sakte men sikkert går til grunne. Fra å være et aktivt og oppegående menneske, til å forfalle mentalt og kroppslig på en helt jævlig måte. Så vidt jeg har lest meg fram til så må man faktisk får en psykisk vurdering før man i det hele tatt får genteste seg for den, fordi legene vil sikre seg at man er i stand til å takle svaret.
![]() |
#3 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arvelig sykdom - hva bør man gjøre?Hahaha, det der med den psykiske vurderingen hadde jeg helt glemt, det var i 2007 at jeg ble testet. Rapporten om meg er kostelig lesing når det gjelder psyken i hvertfall. I utide kan jeg finne på å si at jeg har dokumentasjon på at jeg er meget oppegående. Men det er tungt å se folk bli så ødelagt av den møkkasykdommen. Det er tyngre for dem selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|