|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Floksa:
![]() |
![]() |
#62 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?
Ja det må gis kompensasjon før jordbruksoppgjør 1. Juli, hvis ikke er mange konkurs. Vondt å se voksne menn gråte over livsverket sitt fordi november i fjor kostet 400 000,- mot 70 000,- samme periode året før. Dette var gartneri. Kan bli lite tomater fra Jæren i år. Da det er mer lønnsomt å kaste avlingen.
![]() |
#63 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?3.492 kWh. Totalt 10.425,10. Støtte til fratrekk er 2.571,12. Så knappe 8000 skal vi dekke selv altså.
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 13-01-22 kl 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?1450 kWh.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Vi brukte 4300 kWh i desember, og fikk en regning på 9174 kr. Nettleien kom på -1200, så da en totalsum på 8000kr.
![]() |
#66 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?2825 kWh. Regning 5864 kr inkl nettleie. Da var det trukket fra 2080. Sist redigert av liefje : 13-01-22 kl 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Den totale regninga kom på 2.823. Med fratrekket får vi minus ca 400,- i nettleie. Har hatt en ganske grei flytende fastpris ut året på 1,59 kr pr kwh. Nå har denne faste prisen steget til tett på 3 kr pr. kwh - så jeg vurdere å bytte til spot dersom den ikke senkes i samme tempo som de skrudde opp. På den andre siden, så jeg jo spotprisen lav nå fordi det er mildere i været - så det er lettere å spare strøm. Og sammenlikninger med spotpris estimerer at det er ca 300 kr å stpare for januar for oss.
Sist redigert av tink : 13-01-22 kl 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Guri, dere.
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Vi dusjer også lite nå, kanskje hver 3. dag? Jeg er på hjemmekontor, eldste mesteparten på hjemmeskole og yngste dusjer uansett ikke daglig. Det hjelper nok på.
![]() |
#70 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Ca 5 000 i regning og da har vi fått trukket av ca 1 000. Alt i alt er jeg ikke så veldig overrasket. Gammel enebolig. Så selv om vi vanligvis bare varmer opp stue og bad så går det nok litt i oppvarming. Og vi har jo vært mye hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Vi brukte 2800 kWh på 150 kvm, og da har vi oppvarmet med ved. Ca 6000,-.
![]() |
#72 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Jeg tester ut kald dusj nå, og selv om det er ubehagelig der og da, så er det mindre ubehagelig enn økonomiske bekymringer. Nå skal det være sagt at det ikke bare er strømregninga som utfordrer meg for tida, en rotfylling og et bilhavari lager vel så mye kluss. Men får knipe inn der jeg kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Jeg synes det er helt forferdelig at de ikke har kommet med ordninger. Staten tjener fett på de høye strømprisene. Bønder, gartnere og helt sikkert flere vil gå konkurs en etter en hvis de ikke gjør noe. Hvor er Senterpartiet?
![]() |
#74 |
Medlem siden: Mar 2008
Det er heller ikke kommet noen ordning for borettslag og slike ting.
![]() |
#75 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?4795,- ble det her. 1649,68 er da trukket fra.
![]() |
#76 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Jeg synes forøvrig det er krevende å ha råd til oppvarming, også når vi ser bort fra strøm. Vedprisene er ganske høye de også, altså. Jeg er selvsagt glad for at jeg har muligheten til å fyre, men det er en kostnad som er stor det også.
![]() |
#77 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Ja, nettopp. Vedprisene har skutt i været her, er ikke lett å få tak i ved heller.
![]() |
#78 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Om vi ikke skal kjøpe ved til blodpris, så er det nesten ikke ved å få tak i, nei. Sånn strømprisene er her hos oss litt lenger nord, er fyring med ved slett ikke lønnsomt nå. Så her fyres det med strøm, for ved svarer seg ikke (samt at vi er nesten tom, og altså, å få tak i er ikke sånn helt kurant)
![]() |
#79 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Byttet strømleverandør. Men er det vits å betale for strømtak nå som myndighetene gir strømstøtte? Det er en frivillig kostnad som kan velges bort, og jeg ser ikke helt vitsen med den når myndighetene går inn med støtte?
![]() |
#80 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva ble din strømregning for desember?Støtten er jo utfra spotprisen i ditt område, uavhengig av hva du betaler. Har hørt om folk som inngikk fastpris i sommer til vesentlig lavere priser, men likevel fikk de refusjon for de prosentene over 70 øre spotprisen var i deres område, selv om fastprisen var en under.
![]() |
|
|