Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ble din strømregning for desember?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-22, 08:25   #61
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning for desember?

Floksa: Har det ikke vært snakk om ytterligere støtteordninger for bønder i forbindelse med strømprisene? Jeg skjønner at dette blir helt uoverkommelig for dere.

Jeg nektes altså å vite hva regninga er på (hvis jeg insisterer veldig, så får jeg se den, men han har kanskje et poeng). Vi har elbil, og tidligere kostet det 25-30 kr pr fullading, mens det nå er oppe i 70-80. Endringen er enorm, men det er fremdeles snakk om småpenger. Vi bruker jo nesten ikke bilen heller. I tillegg varmes leiligheten opp med fjernvarme og det kommer på husleia. Der skjer det ikke avregning før om lenge.

Gammel 13-01-22, 08:27   #62
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Au!

Det må komme en ordning for landbruket.

Ja det må gis kompensasjon før jordbruksoppgjør 1. Juli, hvis ikke er mange konkurs. Vondt å se voksne menn gråte over livsverket sitt fordi november i fjor kostet 400 000,- mot 70 000,- samme periode året før. Dette var gartneri. Kan bli lite tomater fra Jæren i år. Da det er mer lønnsomt å kaste avlingen.

Vi brukte 2800 kWh på 150 kvm, og da har vi oppvarmet med ved. Ca 6000,-.
Vi bor i et 100 år gammelt hus med originalt panel på veggene og da sikkert ikke vindsperre i veggene. Tomannsbolig hvor den andre halvpart kostet skjorta, taksten var TG1 på panel, noe var jo byttet sa takstmann. Det er under 10%. Så de har ikke råd eller får mer lån til oppgradering.

Gammel 13-01-22, 08:36   #63
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

3.492 kWh. Totalt 10.425,10. Støtte til fratrekk er 2.571,12. Så knappe 8000 skal vi dekke selv altså. For vi hadde jo ikke _noe_ annet å bruke de pengene på.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 13-01-22 kl 08:44.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 08:41   #64
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

1450 kWh.
2900,- alt inkludert, får antagelig ca 1000,- i kompensasjon, det kommer på neste faktura.

140 kvm enebolig fra 2004, fyrer bare med strøm, men var lite hjemme i julen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 08:47   #65
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi brukte 4300 kWh i desember, og fikk en regning på 9174 kr. Nettleien kom på -1200, så da en totalsum på 8000kr.
Vi har ganske nytt hus med vannbåren varme. Vi hadde luft-til-vannvarmepumpe som ble ødelagt for en del år siden. Regnet på det da, og det lønte seg ikke å bytte pumpa. Mulig det gjør det nå.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 09:07   #66
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

2825 kWh. Regning 5864 kr inkl nettleie. Da var det trukket fra 2080.
Leilighet i bygård, ca 100 år gammel, 300 kvadrat og 3,20 meter under taket (mange kubikk å varme opp m.a.o.). Varmtvann og fjernvarme kommer i tillegg.

Sist redigert av liefje : 13-01-22 kl 11:52.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 09:39   #67
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Den totale regninga kom på 2.823. Med fratrekket får vi minus ca 400,- i nettleie. Har hatt en ganske grei flytende fastpris ut året på 1,59 kr pr kwh. Nå har denne faste prisen steget til tett på 3 kr pr. kwh - så jeg vurdere å bytte til spot dersom den ikke senkes i samme tempo som de skrudde opp. På den andre siden, så jeg jo spotprisen lav nå fordi det er mildere i været - så det er lettere å spare strøm. Og sammenlikninger med spotpris estimerer at det er ca 300 kr å stpare for januar for oss.

Vi er 5 personer i en liten enebolig i vest. Elbilen lades i et annet system, så vet ikke helt hva den koster for tiden (men med hjemmekontor så er den uansett lite i bruk).

Krysser fingrene for at det kommer en støtteordning rettet mot bønder og andre småprodusenter. Vi trenger at Floksa og andre holder oss med melk og annen mat.

Sist redigert av tink : 13-01-22 kl 09:52.
tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 09:43   #68
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Guri, dere.
Mamma hørte om en som hadde fått regning på 18.000 . Jeg er takknemlig for at gutta mine har hørt på meg ang dusjing og tatt hensyn til dyr strøm.
Håper det fortsetter de neste månedene som er dyre.

Eldste kunne dusje i 30min, høre på musikk og synge og kose seg der men har sluttet med det. Sluttet med lang dusjing men står lenge på badet og synger.
Minsten er ikke sånn. Han gjør det han skal utenfor rommet sitt og trekker seg fort tilbake til hula si.

Gammel 13-01-22, 09:45   #69
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Guri, dere.
Mamma hørte om en som hadde fått regning på 18.000 . Jeg er takknemlig for at gutta mine har hørt på meg ang dusjing og tatt hensyn til dyr strøm.
Håper det fortsetter de neste månedene som er dyre.

Eldste kunne dusje i 30min, høre på musikk og synge og kose seg der men har sluttet med det. Sluttet med lang dusjing men står lenge på badet og synger.
Minsten er ikke sånn. Han gjør det han skal utenfor rommet sitt og trekker seg fort tilbake til hula si.

Vi dusjer også lite nå, kanskje hver 3. dag? Jeg er på hjemmekontor, eldste mesteparten på hjemmeskole og yngste dusjer uansett ikke daglig. Det hjelper nok på.

Gammel 13-01-22, 09:51   #70
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca 5 000 i regning og da har vi fått trukket av ca 1 000. Alt i alt er jeg ikke så veldig overrasket. Gammel enebolig. Så selv om vi vanligvis bare varmer opp stue og bad så går det nok litt i oppvarming. Og vi har jo vært mye hjemme.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 10:01   #71
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi brukte 2800 kWh på 150 kvm, og da har vi oppvarmet med ved. Ca 6000,-.
Vi bor i et 100 år gammelt hus med originalt panel på veggene og da sikkert ikke vindsperre i veggene.

Skal sies at vi til enhver tid er minst to hjemme, ny varmepumpe går om natten, det har vært kaldt og forbruk er inkludert elbil. Vi bruker null på fossilt drivstoff. Føler meg plutselig litt bedre. .

Gammel 13-01-22, 10:05   #72
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tester ut kald dusj nå, og selv om det er ubehagelig der og da, så er det mindre ubehagelig enn økonomiske bekymringer. Nå skal det være sagt at det ikke bare er strømregninga som utfordrer meg for tida, en rotfylling og et bilhavari lager vel så mye kluss. Men får knipe inn der jeg kan.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 10:13   #73
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt forferdelig at de ikke har kommet med ordninger. Staten tjener fett på de høye strømprisene. Bønder, gartnere og helt sikkert flere vil gå konkurs en etter en hvis de ikke gjør noe. Hvor er Senterpartiet?

Gammel 13-01-22, 10:21   #74
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes det er helt forferdelig at de ikke har kommet med ordninger. Staten tjener fett på de høye strømprisene. Bønder, gartnere og helt sikkert flere vil gå konkurs en etter en hvis de ikke gjør noe. Hvor er Senterpartiet?

Det er heller ikke kommet noen ordning for borettslag og slike ting.

Det er tydelig at nå er det vanlige folks tur!

Gammel 13-01-22, 10:50   #75
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

4795,- ble det her. 1649,68 er da trukket fra.

Vi sparer ekstremt synes jeg - varmepumpa er skrudd av og har vært det lenge, vi har varmekabler lavt på i vindfang og på det ene badet ellers bruker vi 0,- til oppvarming. Fyrer med ved.
Korte dusjer og lys av i alle rom.
Sukk.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 11:25   #76
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forøvrig det er krevende å ha råd til oppvarming, også når vi ser bort fra strøm. Vedprisene er ganske høye de også, altså. Jeg er selvsagt glad for at jeg har muligheten til å fyre, men det er en kostnad som er stor det også.

Gammel 13-01-22, 11:44   #77
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes forøvrig det er krevende å ha råd til oppvarming, også når vi ser bort fra strøm. Vedprisene er ganske høye de også, altså. Jeg er selvsagt glad for at jeg har muligheten til å fyre, men det er en kostnad som er stor det også.

Ja, nettopp. Vedprisene har skutt i været her, er ikke lett å få tak i ved heller.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-22, 11:54   #78
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Om vi ikke skal kjøpe ved til blodpris, så er det nesten ikke ved å få tak i, nei. Sånn strømprisene er her hos oss litt lenger nord, er fyring med ved slett ikke lønnsomt nå. Så her fyres det med strøm, for ved svarer seg ikke (samt at vi er nesten tom, og altså, å få tak i er ikke sånn helt kurant)

Gammel 13-01-22, 11:55   #79
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Byttet strømleverandør. Men er det vits å betale for strømtak nå som myndighetene gir strømstøtte? Det er en frivillig kostnad som kan velges bort, og jeg ser ikke helt vitsen med den når myndighetene går inn med støtte?

Fikk halvert påslaget og redusert fast månedsbeløp med 50 kr mnd. Alt hjelper…

Gammel 13-01-22, 12:11   #80
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Støtten er jo utfra spotprisen i ditt område, uavhengig av hva du betaler. Har hørt om folk som inngikk fastpris i sommer til vesentlig lavere priser, men likevel fikk de refusjon for de prosentene over 70 øre spotprisen var i deres område, selv om fastprisen var en under.

(Får meg til å tenke at refusjonen burde lat på strømprisen, ikke nettleien, sånn at de som da sitter på kunnskap om at kundene ikke betaler spotopris kunne justert det deretter, for det virker jo rart at folk kan ende med å få BETALT for å bruke strøm fordi kpompensasjonen er mer enn deres fastpris er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.