Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ble din strømregning i november?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-22, 11:40   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg regnet over, og summen jeg fikk var antall timer ganget med 220, på krona. Det er på ingen måte gjennomsnittstakst for de tidspunktene vi forbrukte strøm på. Vi brukte jevnt over mest strøm de dagene og timene det var billigere, siden det var hjemmekontor og ferie.

Da hadde jeg også blitt sur, for vi bruker også bevisst mer strøm de dagene det er billigere(samler opp klesvask) og billigere tider (vasker klær og oppvaskmaskin og dusj) ja,k hjemmekontor lar oss gjøre det sånn. KLanskje jeg bør regne. Jeg har jo fasiten for november. For desember har jeg ikek regningen som viser hvilke summer de regner med, bare kommet sånn frem en sum totalt, så det kommer mer detaljer på fakturaen som er ventet trolig i løpet av uka.

Jeg kan smette opp et regneark og se litt på det, altså, g vet det ganges med en "gjnnomsnittspris" det er hvordan de kan ha kommet til den gjennomsnittsprisen jeg lurer på

For altså, om den er et vektet gjennomsnitt utfra når vi bruker strøm, for er den ikke det, hvorfor pokker sal vi bry oss med å tilpasse oss da? (Jopda, forå unngå at de må bygge ut mer nett for å klare å dekke effekttoppene, men virkelig, så aluristiske er vi ikek at vi tilpasser oss uten at det lønner seg (på kortere sikt enn "for da må de skru opp nettleia i fremtiden")

Ja SPARE strøm vil vi alltid spare på, men om vi ikke sparer på å endre NÅR vi bruker den, hvorfor kal vi gjøre det da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.