Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ok, bergensere: ta meg gjennom bybanekrangelen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-21, 09:12   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, bergensere: ta meg gjennom bybanekrangelen

Ang tunnel vs på bakken, generelt (ikke med tanke på bryggen), så syns jeg det at bybanen i dag er litt en "somlebane" er en ulempe, selv om jeg ser poenget med mange stopp. Jeg elsker t-banen i Oslo, som kan suse meg langt av gårde veldig fort og effektivt, og når jeg tar bybanen i Bergen så tenker jeg at den er litt for folk som har god tid...

Den er veldig koselig, da, og jeg ELSKER at den har kommet helt til Flesland!

Gammel 25-11-21, 09:14   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser den Polyanna. Men det er to ulike behov. Og bybanen fyller den rollen den har fått.

Ellers så kan jo folk kose seg med denne

https://www.bt.no/spesial/bybanenspi...7fm7PrDBAtM#!/

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-21, 09:15   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ang tunnel vs på bakken, generelt (ikke med tanke på bryggen), så syns jeg det at bybanen i dag er litt en "somlebane" er en ulempe, selv om jeg ser poenget med mange stopp. Jeg elsker t-banen i Oslo, som kan suse meg langt av gårde veldig fort og effektivt, og når jeg tar bybanen i Bergen så tenker jeg at den er litt for folk som har god tid...

Den er veldig koselig, da, og jeg ELSKER at den har kommet helt til Flesland!

Mellom Nesttun og Flesland (i rushet) - er det det desidert raskeste, og så er det nesten sømfri overgang til buss hjem. (Har testet)

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-21, 09:22   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mellom Nesttun og Flesland (i rushet) - er det det desidert raskeste, og så er det nesten sømfri overgang til buss hjem. (Har testet)

Ja, i rushet slår den det meste, og så er den også veldig behagelig og estetisk hyggelig, syns jeg.

Bergensrushtid er jo et sant helvete.

Som en som har blitt østlending, så er det lett å fnyse av den ekstreme bilavhengigheten, men dere har jo VÆR, da, som gjør det å stå på busstopp eller gå til og fra offentlig transport, ganske ubehagelig, store deler av året.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.