Sv: Regne ut sidene i terning når vi har volumet
Jeg og mannen brukte over halvtimen på å rette leksene deres i matte ikveld. . Jeg skal gå gjennom med dem i morgen. De går i 5.men mine og to til har 7.trinn matte. De går ut av timen å jobber som oftest selv med stoffet. Noen timer har de assistent og noen få timer lærer. Kontaktlæreren deres har vært borte i over 1mnd. Mens han var borte hadde de ingen plan, ingen lekser. I dag var han tilbake og har da tatt litt godt i med leksene. Helt greit. Veldig glad de får denne tilrettelegginga. Det har vært noen frustrerende år før med liten eller ingen tilrettelegging. I 5.fikk de ny kontaktlærer og det er helt noe annet. Det jobbes i kulissene med å prøve å få til at timeplan kan passe neste skoleår slik at de får hospitere på ungdomsskolen i matte. Det håper jeg går! Kontaktlæreren lurte på om vi har vurdert å la de hoppe over ett trinn men fikk samtidig beskjed at for minst en av de ville ikke det være nok i matte. Så er det det sosiale, stort kull kullet over med en del mobbing osv. Så, de kommer nok til å følge sitt trinn med litt tilpassing - det får heller være at jeg må repetere, google en del.