Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?
Der hender at noen bare er bedriten ansatte med dårlig selvinnsikt og aldri har blitt mobbet. Dette er jo ikke en mobbesak, og har aldri blitt fremstilt som hun ble mobbet. Det er ingen som har sagt hun ble mobbet ut av jobben og omplassert som følge av det.
Jeg leser - også hennes egne ord om seg selv og egen oppførsel - som ei dame som er faglig dyktig, men med et ekstremt stort ego - som har gjort livet vanskelig for ganske mange. Kanskje ikke av vond vilje, men likevel. Og så
Har nrk vært i en vanskelig balansegang mellom «hun er dyktig» og «men ingen vil jobbe med henne».
Jeg har jobbet med ei av det kaliberet. Faglig ekstremt dyktig. Men alle var livredde henne og ganske mange våget ikke å si hva de mente og syntes i redsel for å bli sablet ned - og det ble de. Jeg sa min ærlige mening i er møte med henne en mnd før jeg skulle slutte. Jeg hadde tre kollegaer på døren etterpå som takket. Hun ene gråt.
Dette er jo ikke snakk om at man hører fra andre hånd. Det er referert ord for ord hva hun selv sier hun har sagt og gjort. Og i min bok er det LANGT over hva man skal akseptere. Kvinne eller mann. Man skjeller ikke ut medarbeider og sjefer fordi man er uenig. Man kan ikke skylde på at man er røff eller tøff eller whatever.