Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-21, 22:34   #1
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det har vel ikke kommet frem noe fra Line Andersens side om at hun har blitt mobbet?

Jeg husker ikke konkret hva jeg har lest, men tror hun har følt seg dårlig behandlet over en tid. Det kan implisere mobbing, men trenger ikke være det. Det er umulig for en utenforstående å si. Det er jo slike ting som gjør slike saker så vanskelige, hvis man ikke har en ledelse som håndterer dette på en åpen og ryddig måte fra første stund. Det kan også være greit å vite at forskning viser at ledelsen er involvert som aktiv eller passiv deltaker i mobbingen i minst halvparten av tilfellene. Og noen studier viser langt høyere tall en det også. Det er svært sjelden en som blir mobbet vinner slike saker, fordi det er så vanskelig å påvise. Og derfor er det også svært sjelden de prøves for retten.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-21, 23:01   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg husker ikke konkret hva jeg har lest, men tror hun har følt seg dårlig behandlet over en tid. Det kan implisere mobbing, men trenger ikke være det. Det er umulig for en utenforstående å si. Det er jo slike ting som gjør slike saker så vanskelige, hvis man ikke har en ledelse som håndterer dette på en åpen og ryddig måte fra første stund. Det kan også være greit å vite at forskning viser at ledelsen er involvert som aktiv eller passiv deltaker i mobbingen i minst halvparten av tilfellene. Og noen studier viser langt høyere tall en det også. Det er svært sjelden en som blir mobbet vinner slike saker, fordi det er så vanskelig å påvise. Og derfor er det også svært sjelden de prøves for retten.

Jeg beklager ElinM, men det virker som om du går deg helt vill i kampen om å lage merkelapper om mobbing og trakassering og sparking NEDOVER. I en slik grad, faktisk, at du villig og gjentakende bortforklarer nedrig og dårlig oppførsel, karakteristikker og hoiing, roping og skjellsord OG mengder av selvskryt. Tror du på at LA selv er mobbeoffer? Og at hun reagerer i åresvis med å plage, kjefte både oppover og nedover i organisasjonen. I ÅRESVIS. I tillegg til å nekte å delta i medarbeiderundersøkelser eller hjelpe til med å se sin egen rolle i hvorfor hun til slutte måtte omplasseres. Hvem er viktigst? Den ene, eller alle de andre?

I kampen om sannheten, har selvsagt dommeren helt rett i at denne saken ikke burde bli gjenstand for en rettsak. NRK burde grepet tak i og håndtert hendelsene som er lagt på bordet, langt tidligere, og således hjulpet LA i form av tilbakemeldinger og korrigering lenge før det smalt. For alles skyld. Også hennes egen.

Selvsagt kan kollegaer og ledere i NRK føle seg utrygge og dårlig behandlet, plaget og frosset ut SELV OM Line Andersen ikke hadde en ledende stilling. Det er ikke bare ledere eller ansatte med personalansvar som driver med dårlig arbeidsmiljø og svertekampanjer. Selvsagt ikke. For meg virker hun å ha blitt høy på seg selv (hun er utvilsomt dyktig), og det virker som om det har manglet en dimensjon av selvinnsikt underveis.

Gammel 22-05-21, 07:45   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Ho har følt seg dårlig behandla sidan hausten 2019. Andre har hatt problem med oppførselen hennas sidan 2013. Kva kom då først?
Sidan du er så opptatt av mobbing på arbeidsplassen forundrer det meg at du ikkje klarar å sjå for deg at andre kan ha hatt det vondt på jobb pga ho.

Gammel 22-05-21, 08:39   #4
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg observerer at det legges meninger og ord i min munn, som jeg hverken har sagt eller tenkt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.