Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2021

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-21, 15:05   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2021

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Som jeg prøvde å formidle så husker jeg ikke helt hvor strengt dette var, men i følge Matportalen (som ikke var stedet jeg leste det, men det var det første treffet jeg fikk opp nå) står det noe.

https://www.matportalen.no/matvaregr...k_egne_poteter

Ser at det står bør kjøpe, og tenker jeg er synonymt med mitt ikke tilrådet.

Nå kan det jo høres ut som du er på et høyere hobbydyrkernivå enn i alle fall meg, og da kan det for alt jeg vet være helt innafor å lage settepoteter selv.

Takk! Jeg prøvde også å google, så ikke jeg sier feil. Det har jeg jo ikke lyst til, jeg er egentlig streng på alt med plantesykdommer, så ble litt sjokka over at jeg hadde tatt helt feil.

Men jeg ser at min bruk er innenfor det regelverket der, potetene lagres trygt og jeg ser over ris og potet etter sykdom. Jeg er jo ikke noen voldsom hobbydyrker, men har holdt på i noen år, og syns det er veldig gøy med gamle kultursorter. Det er dette her jeg har vært med på: https://kvann.no/planteutveksling/potetprosjektet/
(Det står her at det ikke blir poteter av miniknollene, men vi fikk masse som kunne spises også første sesong.)

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.