Sv: Største filmskuffelse?
Kan ikke fatte og begripe at det er mulig å mislike filmer som f.eks. Ringenes Herre, noen ganger har jeg på følelsen av at folk sier dette bare for å provosere, da de vet at dette er en superpopulær film. Men det er jo selvfølgelig lov å ha en annen smak, og jeg tillater det. For selv hater jeg også noen superpopulære filmer:
Star Wars er en haug med tullefilmer, ræl, vrak, møkk og spy.. kan ikke fatte og begripe et sekund hvordan folk kan like noe sånt som det der. Jeg har sett fem av seks filmer, og har mislikt alle sammen. Og det sier seg selv at det eneste jeg likte med en av filmene var Jar-Jar Binks, individet alle som kalte seg store fans av filmen hatet. Jeg syntes han var den eneste som faktisk klarte å dra litt humor inn i en elendig filmsamling.
Apocalypse Nå! fattet jeg heller aldri hvorfor folk digget så. Jeg hadde nok veldig høye forventninger til denne, da alle sier den er så vanvittig bra. Den var jo selvfølgelig ikke dårlig, men jeg ville nok ikke gitt den mer enn en toer på terningskastet. Satt og kjedet meg i to timer.
2001: A Space Odessey ligger på førsteplass over de dårligste filmene jeg har sett. Jeg kastet terningen til 1 og skrapte bort halve tallet for at det skulle bli enda dårligere. Jeg mener, 30 minutter hvor vi ser apekatter løpe rundt? Nei takk, da ser jeg heller på vasken snurre rundt i en halvtime. Den filmen skal ikke få komme nær huset vårt igjen.
Andre filmer jeg kan nevne jeg ikke likte i det hele tatt: Livet Under Vann med Steve Zissou, Lost in Translation, The New World, Thin Red Line (men denne skal jeg se opp igjen, for å se om jeg har endret syn siden sist - 10 år siden jeg så den), Svidd Neger, THGTTG og Sideways.. kommer sikkert på fler hvis jeg gidder å tenke etter