Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Største filmskuffelse?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-07, 00:06   #141
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Største filmskuffelse?

Jeg ble, som flere over her, også skuffet over Lost in Translation. Hadde store forventninger til den, både pga. gode kritikker og spennende tematikk.

Det er skummelt med filmer som får veldig gode kritikker, og som mange anbefaler. Da er fallhøyden stor, og jeg opplever ganske ofte å bli skuffet. Sånn er det vel gjerne, både med film, bøker og det meste annet som går på smak og behag.

Jeg er generelt skeptisk til norske filmer, da det er svært sjelden jeg har fått noen positiv opplevelse, og her er det spesielt Budbringeren jeg husker. Dette skulle være en god norsk film, til en forandring, og jeg trodde på det. En skuffelse.

En av 80-tallets store filmer, Top Gun, var også et stort gjesp. De fleste var uenige med meg, men hvorvidt jentene likte filmen, mistenker jeg hadde noe med om man likte Tom Cruise eller ei. Jeg likte ikke Tom Cruise.

Gammel 31-07-07, 00:16   #142
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Samme sort som Tinetoff, åpenbart.

Apparently.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 00:21   #143
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble forresten veldig skuffet over Kvinnen i mitt liv. Det skulle være en super norsk, romantisk komedie, med god dialog osv. Min heltinne Brita Møyseth likte den jo! Verre møl har jeg sjelden sett. Jeg spolte meg gjennom store deler av den, og det knøt seg i magen min av flauhet over dialogen (og fremførelsen av den). Jeg kjenner jeg gremmes bare jeg tenker på Pia Tjeltas "spanske lynne".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 01:11   #144
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ble forresten veldig skuffet over Kvinnen i mitt liv. Det skulle være en super norsk, romantisk komedie, med god dialog osv. Min heltinne Brita Møyseth likte den jo! Verre møl har jeg sjelden sett. Jeg spolte meg gjennom store deler av den, og det knøt seg i magen min av flauhet over dialogen (og fremførelsen av den). Jeg kjenner jeg gremmes bare jeg tenker på Pia Tjeltas "spanske lynne".

Dodget den, lett som en plett!

:snobb:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 12:48   #145
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Glitter til fulle!
Pia var rett og slett pinleg dårleg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 15:56   #146
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Dodget den, lett som en plett!

Jeg var gravid, og forvist til mine foreldres leilighet mens sambo pusset opp kjøkkenet. Siden jeg satt der ganske alene kjøpte jeg et sånn kort på videobutikken som gjorde at jeg kunne leie ubegrenset med film i løpet av en måned. Så jeg så meg gjennom alt mulig. :ror:

Gammel 01-08-07, 20:59   #147
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror "Kvinnen i mitt liv" må være den dårligste filmen jeg noen gang har sett. Jeg måpet meg gjennom den. Men jeg var blitt advart så den var ingen skuffelse i så måte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 21:48   #148
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg kan godt kaste litt bensin på bålet og hviske at jeg heller ikke var overimponert over Lost in translation.

Men jeg liker kultursnobbene her likevel og jeg syns de skal fortsette med snobbingen. Ingen har vondt av å høre at de har shitty smak av og til.

Jeg er enig med Kasia

Lost in translation var en helt intetsigende film. Den eneste følelsen den vekket i meg var irritasjon over å ha kastet bort tid på å se den.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 22:46   #149
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er enig med Kasia

Lost in translation var en helt intetsigende film. Den eneste følelsen den vekket i meg var irritasjon over å ha kastet bort tid på å se den.

Jeg er også enig. Jeg satt hele tiden og ventet på at den skulle ta seg opp, og plutselig så var den ferdig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 23:43   #150
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg er som vanlig litt sent ute med å blande meg inn i diskusjonen...

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg bruker som regel ikke å huske hvilke filmer jeg synes er dårlige, men en husker jeg veldig godt.
...
Ellers har jeg prøvd å se på Dirty Dancing et par ganger, for alle sier jo at den er sååå bra, men altså, jeg bare sovner jeg. Jeg synes tydeligvis den er veldig, veldig kjedelig.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hah! Jeg hadde et TONN av forventninger til Guiden. Jeg var forbanna i flere dager etter jeg så den. Søppelfilm. Tenk å ødelegge boken så til de grader med det mølet der!

Hadde ikke forventninger til Guiden, det er vel ikke den beste filmen jeg har sett, men morsom nok for meg.

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

From dusk til dawn. Den gikk vi faktisk fra. Ubeskrivelig dårlig .

Hva? Det kan du ikke mene, det er jo en helt herlig gladvoldfilm helt etter min smak!

Min største filmskuffelse, dvs. som jeg kan huske (det meste av skuffelser glemmer jeg) var den der norske om han politifyren med søvnproblemer. Tror handlingen foregikk i Tromsø. Den var jo en kjempesuksess og Hollywood gjorde sin egen versjon av den. Husker ikke en gang hva den heter. Jeg gledet meg veeeldig til å se den og rigga meg til med sofakroken på den ene siden og kjæresten på den andre og så var den bare søppel.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 01:53   #151
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg kan godt kaste litt bensin på bålet og hviske at jeg heller ikke var overimponert over Lost in translation.

prøver spoilerfunksjonen

Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 09:23   #152
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har en ny filmskuffelse: The Host. Hva var det liksom? Det hjalp ikke at jeg så en versjon som var dubba til amerikansk med skikkelig rare stemmer og en helt snodig oversettelse.

Gammel 03-08-07, 10:22   #153
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en ny filmskuffelse: The Host. Hva var det liksom? Det hjalp ikke at jeg så en versjon som var dubba til amerikansk med skikkelig rare stemmer og en helt snodig oversettelse.

Det hjelper ikke å se den på originalspråket. Trust me! Jeg så den som overraskelsesfilm, så jeg visste ikke hva jeg gikk til, og det tok lang tid før jeg skjønte at de mente alvor. Lenge trodde jeg filmen var en parodi. Jeg holdt på å forgå av kjedsomhet. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem, var å sjekke hvilke anmeldelser filmen hadde fått, og jeg fikk bakoversveis da jeg så at samtlige anmeldere roste filmen opp i skyene. Jeg synes den var bånn i bøtta.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:28   #154
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes Tinetoff er mindre begavet som ikke liker bananer.
Og jeg vil gjerne kalles snobb.

Gammel 03-08-07, 10:46   #155
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Shakespeare in Love" (Gwyneth go home), "The Remains of the Day", "Lost in Translation"

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:47   #156
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Min største filmskuffelse, dvs. som jeg kan huske (det meste av skuffelser glemmer jeg) var den der norske om han politifyren med søvnproblemer. Tror handlingen foregikk i Tromsø. Den var jo en kjempesuksess og Hollywood gjorde sin egen versjon av den. Husker ikke en gang hva den heter.

"Insomnia", ja, fryktelig kjedelig!

Gammel 03-08-07, 10:47   #157
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Elinblu, da!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:49   #158
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

"Insomnia", ja, fryktelig kjedelig!

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke skjønte den, og jeg ble utrolig deppa. Hvor ikke-intellektuell var jeg egentlig? Men jeg ble litt lettere til sinns da min überintelligente venninne sa at hun ikke hadde forstått stort av den, hun heller. Kanskje vi prøvde for hardt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 10:54   #159
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men Elinblu, da!

He-he, leste gjennom tråden først etter å ha svart, så nå skjønner jeg at jeg tråkker mange på tærne. LiT: Hvor morsomt er det å se puppe-og-leppe-Scarlett sitte i trusa i vinduet på hotellrommet gjennom en hel film, egentlig? I grunnen er det rart at jeg ikke likte filmen, da tematikken er helt i min gate, men sånn kan det gå. "Shakespeare in Love": Gwyneth som gutt? Nei og nei. Hadde det vært Ralph Fiennes, ville kanskje pipa mi hatt en litt annen lyd, men Joseph stiller i en annen klasse.

Gammel 03-08-07, 10:55   #160
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte Insomnia veldig godt, jeg. (De andre filmene Elinblu nevner skal jeg ikke si noe om en gang, for det sa hun bare for å provosere. That's my story and I'm sticking to it. ) Men hvis man så den med "politi-thriller"-blikk, kan jeg veldig godt forstå at man ble skuffet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.