|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Betaler du for førerkortet? | |||
| Ja |
|
73 | 66,36% |
| Nei |
|
8 | 7,27% |
| Delvis |
|
24 | 21,82% |
| Aldri tenkt på |
|
5 | 4,55% |
| Deltakere: 110. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betaler dere lappen?Vi betaler for lappen når og hvis de vil ta den. Ingen av de to eldste våre har ønsket det, men tilbudet står noen år til, de får ta den hvis de vil. Hittil vil de heller sykle og busse, og de er ikke ofte avhengige av skyss fra oss eller andre. Både jeg og Drømmemannen fikk forresten tilbud om det samme fra våre foreldre, jeg tok lappen som 20-åring og Drømmemannen ikke før han hadde passert 30, og da betalte han selvsagt selv. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Betaler dere lappen?
Oki, da må jeg muligens moderere meg litt. Jeg tenker at jeg betaler det obligatoriske + endel kjøretimer, men 30 er mer enn jeg kan ta meg råd til.
|
|
|
#103 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Betaler dere lappen?Vi har spart til ungene hver måned tilsvarende barnetrygden siden de ble født Tanken er at det skal dekke bundad, konfirmasjonsselskap og sertifikatet, resterende skal gå som egenkapital den gangen de skal inn på boligmarkedet. Med tre barn har vi funnet ut at det er best for oss å spare jevnt og trutt istedenfor å få stor utgiftshopp når utleggene kommer. Eldste er 9, så det er en stund til øvelseskjøring. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
Jeg bodde i Oslo i 93 og da tok vi IKEA bussen. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#106 |
|
|
Sv: Betaler dere lappen?Nei, det tviler jeg sterkt på at vi kommer til å gjøre. Jeg har ikke førerkort selv engang og føler meg på ingen måte begrenset av det, selv om vi bor i utkanten av Oslo. Dette med handling på IKEA og likende synes jeg er et veldig merkelig argument, for hvor ofte gjør man det? Vi gjør det i hvert fall så sjelden at det på alle måter lønner seg å betale for hjemlevering fremfor å skulle ha bil hele tiden, og faktisk også fremfor å skulle betale for å være medlem i bil-kollektiv (som vi var, men da for å komme oss på hytta).
|
|
|
|
#108 |
|
|
Nei, selvfølgelig ikke. Men skal man leie bil koster jo ofte det også omtrent det samme som hjemkjøring.
|
|
|
|
#109 |
|
Glamorøs
|
Joda, men det er jo ikke bare IKEA det er greit å ha lappen til da.
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Lurt. Det skal jeg vurdere.
|
|
|
|
#113 |
|
|
Sv: Betaler dere lappen?Som arbeidsgiver ser jeg det alltid som et pluss med førerkort, det gir en annen fleksibilitet hvisomatte dersomatte. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg er jo ikke uenig, om du leser mine tidligere innlegg.
|
|
|
#115 |
|
I mål
|
Sv: Betaler dere lappen?Med barn tenker jeg helt ærlig, uansett hvor man bor, at hovedargumentet etterhvert er å ta sin del av pakka med frakting og henting til og fra aktiviteter og bursdager og kamper. Man trenger jo ikke eie bil for å få til det, men noen må ha lappen. Jeg ville følt det veldig vanskelig hvis jeg ikke kunne bidra i den fraktkabalen vi har vært en del av de siste årene. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Betaler dere lappen?Man kan jo velge å organisere seg og barna sånn at bil ikke er nødvendig (antall barn, hvor man bor, hvilke aktiviteter de velger å/får lov til å være med på).
|
|
|
#117 |
|
Glamorøs
|
Hos oss, som bor sentralt, har det meste sånt foregått med kollektivtransport.
|
|
|
#118 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Enig!
|
|
|
#119 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Bor selv i stavanger og her går bussen en gang i timen noen timer hver dag. Får ikke kjøre bil selv (epilepsi) så da må andre kjøre meg. Skulle virkelig ønske kunne kjøre selv..
|
|
|
|
#120 |
|
Drømmer
|
Enig. |
|
|