|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Skal du på ferie i utlandet i sommer? | |||
| Nei, jeg skal ha ferie i Norge |
|
167 | 86,98% |
| Ja, i Norden i tråd med reiserådene |
|
16 | 8,33% |
| Ja, i et land/område som er utenom reiserådene, men jeg går i karantene etterpå |
|
1 | 0,52% |
| Ja, i et land/område som er utenom reiserådene, og jeg dropper karantene |
|
0 | 0% |
| Brokkoli |
|
8 | 4,17% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Men altså seriøst, vurderer du ferietur løve? Hørte du ikke på pressekonferansen? Dette er ikke et angrep på deg, men jeg skjønner ikke hva som ligger bak vurderingen om å reise på ferie utfra det bla utenriksministeren sa på pressekonferansen. Hva gjør du hvis det blir lock-down når du er der? Eller smitteøkning så du må i karantene når du kommer hjem?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 25-06-20 kl 20:02. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)
Det frarådes jo på det sterkeste.
|
|
|
#83 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Dere tørr det? De sier jo at reglene kan gjøres om på kort varsel og at dere må ha karantene når en kommer hjem om de ombestemmer seg sånn jeg skjønte det på pressekonferansen i dag? |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Fra et smitteperspektiv anser jeg det som mye tryggere å være på hytta i Spania enn å farte rundt i Danmark, eventuelt Tyskland som var backup planen vår. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
I endring
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg skjønner ikke hvorfor det på død og liv er så viktig å reise på ferie. Det er jo ikke noe man må?! Det er en luksusting som er utrolig kjekk, men man kan ha det fint med ferie hjemme også.
|
|
|
#86 |
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Vi skal fremdeles ikke til utlandet nå i sommer. De blir ikke borte til neste år. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Er frisk!
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg reiser til huset vårt i Spania om det åpnes. Leddgikten trenger det og huset trenger tilsyn. Blir mye liv på balkongen og lite farting, så den risikoen tar jeg lett målt mot et år med mye mer smerter i etterkant av Norgessommer. Akkurat nå er det smertefritt grunnet vær, og det er SÅÅÅÅÅ deilig.
|
|
|
|
#89 |
|
Panzerekstremfeminist
|
En er du ekspert på smittevern og epidemiologi? Hvordan skal du komme deg dit? Skal du innom en flyplass?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg skjønner ikke behovet for utenlandsferie, men snakker da kun om de som reiser for rekreasjon, syns man bør gjøre sitt for å hindre smitteøkning. Både her i landet og i utlandet. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg tenker at når vi har stengt ned hele landet i flere måneder og faktisk har klart å unngå at tusenvis av sårbare utsatte er døde, så er det skikkelig trist hvis folk bare hiver seg avgåede til syden bare fordi, liksom. Jeg synes pressekonferansen i dag var veldig klar på anbefalingene sine. Og det ble ikke akkurat gitt klarsignal for fri reising.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 26-06-20 kl 07:05. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Drømmer
|
Jeg skjønner det heller ikke, virkelig ikke. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Eg oppfatta nok både pressekonferansen og UD sine reiseråd litt annerledes enn mange her. Eg oppfatta ikkje at det blei sterkt fraråda å reise til såkalla grønne land etter 15.juli. Dersom det fortsatt var sterkt fraråda ville dei vel ikkje opna opp for reiser?
|
|
|
#96 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Nei, det ble ikke strekt frarådet som du fremhever, Simone. Men det ble åpnet med alle mulige forbehold. Utenriksministeren og statsministeren sa begge to at rådene kunne endres på kort varsel. Smittetallene er økende på verdensbasis og mange europeiske land har hatt og har stort trykk og mange døde.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 26-06-20 kl 07:47. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ute på tur
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Vi blir i Norge, så sant ikke Sverige blir mulig uten karantene. Vi har billetter/gavekort til Island, men jeg tror lillesøster med familie heller vil komme hit, bare så dumt med svenskene våre.
|
|
|
#98 |
|
trenger lading
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Veldig enig med Pøblis.
|
|
|
|
#99 |
|
Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)Jeg synes ikke akkurat de oppfordret oss til å reise ut av landet i går, heller tvert i mot. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Er så enig, så enig. Virker som at regjeringen følger det Danmark gjør.
|
![]() |
|
|