Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd narkotika?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du prøvd narkotika?
Ja, det har jeg, men kommer aldri til å prøve igjen 63 24,61%
Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det 150 58,59%
Nei, har ikke prøvd, men har hatt god lyst noen ganger 2 0,78%
Ja, bruker stoff pr dags dato 1 0,39%
Ja, jeg har prøvd, vet ikke om jeg vil prøve igjen 30 11,72%
Nei, jeg har aldri prøvd, vet ikke om jeg vil prøve en gang i framtida 10 3,91%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-07, 00:48   #161
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du prøvd narkotika?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

La oss si det sånn; vedkommende er ikke på vennelista lenger. Verken her eller hos flere andre som spiste pepperkaker den kvelden. Og vertene har dessuten flyttet til liberale Canada.

Er det så liberalt i Canada? I så fall, det var nytt for meg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 10:03   #162
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

Hvorfor er illegal narkotika noe værre enn den narkotikaen vi får i oss fra legemidler? Det er samme stoffer vi snakker om. Like vanedannende.

Vet dere egentlig hvor mange som er innlagt til avvenning pga legemidler? De er like narkomane som alle andre narkomane.

Kanskje fordi at man bruker legal narkotika type valium, paralgin forte, rohypnol etc i medisinsk sammenheng. Fortrinnsvis brukt som smertelindring eller beroligende. Illegal narkotika blir oftest brukt for å oppnå en rus, og bare derfor. Hvorfor man vil oppnå en så sterk rus som f.eks heroin gir har jo gjerne mange årsaker f.eks mishandling, dårlig oppvekst, angst, traumer etc. Men rusen skal neppe virke smertelindrende for en vond rygg etc.

Pst! Piller får du jo også kjøpt illegalt. Maaaange pensjonister som sper på minstepensjonen med å selge legalt ervervet piller på gata i Oslo.
Og hva får man ikke kjøpt på Internett nå til dags.
Reseptpliktige legemidler som man får kjøpt, byttet til seg etc uten resept, er jo da illegal, mener jeg.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 10:05   #163
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Er det så liberalt i Canada? I så fall, det var nytt for meg.

Ja, det er visst det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 11:40   #164
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Kanskje fordi at man bruker legal narkotika type valium, paralgin forte, rohypnol etc i medisinsk sammenheng. Fortrinnsvis brukt som smertelindring eller beroligende. Illegal narkotika blir oftest brukt for å oppnå en rus, og bare derfor. Hvorfor man vil oppnå en så sterk rus som f.eks heroin gir har jo gjerne mange årsaker f.eks mishandling, dårlig oppvekst, angst, traumer etc. Men rusen skal neppe virke smertelindrende for en vond rygg etc.

Pst! Piller får du jo også kjøpt illegalt. Maaaange pensjonister som sper på minstepensjonen med å selge legalt ervervet piller på gata i Oslo.
Og hva får man ikke kjøpt på Internett nå til dags.
Reseptpliktige legemidler som man får kjøpt, byttet til seg etc uten resept, er jo da illegal, mener jeg.

Rus er rus, narkotika er narkotika, uansett hva man buker det for og hvordan man får tak i det. Det ER jo samme stoffer, og det GJØR det samme med kroppen din.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 12:01   #165
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner alternativene:

Nei, ikke så vidt jeg vet
Nei, ikke direkte

Jeg svarte Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det : prippen:

Jeg har hatt blackout én eneste gang i mitt liv. Da hadde jeg drukket fire øl og det var det. Jeg mistenker at jeg må ha fått i meg noe annet, men vet selvfølgelig ikke. (Jeg kom meg heldigvis hjem uten skade, og uten å huske hvordan jeg klarte det).

Jeg har dessuten vært på fester hvor hasjrøyken har ligget så tett i lokalet at man nesten vil måtte si at jeg indirekte har røyket en joint eller to. Men jeg har aldri vært fristet til å ta et trekk selv. Det er mange, mange (alternative) år siden.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:36   #166
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rus er rus, narkotika er narkotika, uansett hva man buker det for og hvordan man får tak i det. Det ER jo samme stoffer, og det GJØR det samme med kroppen din.

Det er visstnok ikke helt riktig. Hvis man har sterke smerter, får man ingen rus eller toleranseutvikling av f.eks. morfin. Det virker bare smertestillende.

Har jeg lest. :troverdig kildeTM:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 16:40   #167
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også lurer jeg litt på hvor du vil med argumentene dine, Marian. At det er forkastelig å bruke A- og B-preparater når man har sterke smerter eller alvorlig angst? Eller at det dermed er helt OK å bruke "narkotiske stoffer" også utenfor indikasjon for å oppnå rus?

- No. 4 -
Gammel 05-08-07, 16:47   #168
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er visstnok ikke helt riktig. Hvis man har sterke smerter, får man ingen rus eller toleranseutvikling av f.eks. morfin. Det virker bare smertestillende.

Jeg blir ruset av mine smertestillende (A-preparat). :slående argument:
Og jeg får en fryktelig abstinens når jeg har brukt dem flere dager i strekk og så dropper å ta.

Gammel 05-08-07, 16:59   #169
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg blir ruset av mine smertestillende (A-preparat). :slående argument:
Og jeg får en fryktelig abstinens når jeg har brukt dem flere dager i strekk og så dropper å ta.

Da er du nok en uverdig bruker.

- No. 4 -
Gammel 05-08-07, 17:13   #170
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har prøvd hasj noen ganger da jeg bodde i ett liberalt land for 15 år siden. Har ingen planer om å prøve igjen.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 17:45   #171
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er du nok en uverdig bruker.

Sånn er det nok.

Gammel 05-08-07, 17:45   #172
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Har ikke prøvd, kommer nok ikke til å prøve, har ikke det behovet.

Gammel 05-08-07, 20:58   #173
Marian
29 år

Marian sin avatar

Standard

Også lurer jeg litt på hvor du vil med argumentene dine, Marian. At det er forkastelig å bruke A- og B-preparater når man har sterke smerter eller alvorlig angst? Eller at det dermed er helt OK å bruke "narkotiske stoffer" også utenfor indikasjon for å oppnå rus?

Nei, men jeg synes det er feil å si at man aldri har prøvd narkotika, når man har tatt det i legal form. I mitt hode er det samme greie.

Gammel 05-08-07, 21:26   #174
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Ja, det har jeg. Dog ikke frivillig. En (tidligere) kamerat lurte amfetamin i drinken min på et nachspiel da jeg var 18-19. Venninna mi og jeg greide ikke å sove på 48 timer, og vi snakket aldri med fyren igjen.

Gammel 05-08-07, 23:38   #175
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er illegal narkotika noe værre enn den narkotikaen vi får i oss fra legemidler? Det er samme stoffer vi snakker om. Like vanedannende.

Vet dere egentlig hvor mange som er innlagt til avvenning pga legemidler? De er like narkomane som alle andre narkomane.

Den er verre. På grunn av måten den framstilles, importeres og omsettes på. For min del ligger den aller største forskjellen i at man, ved å kjøpe illegal narkotika, bruker penger på å støtte en mildt sagt lurvete bransje. Jeg har ikke lyst til å være en av dem som bidrar til å fø opp narkobaroner til å bli søkkrike ved å ødelegge livene til andre. Selv om jeg personlig sikkert ville lande på bena.

Ok, det er mye snusk i legemiddelbransjen også, men det kan ikke sammenlignes med narkotikaindustrien. Det er bare ikke en industri jeg har lyst til å være med på å finansiere (ler meg skakk over folk som kjøper innsmuglet hasj uten å blunke, mens de med høytidelig mine forteller at de boikotter Nestlé. Fordi industrien er så forkastelig ).

Gammel 06-08-07, 00:31   #176
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i alle fall det mannen min rapporterer, fra da han lå på sykehuset med brukket ankel og ventet på operasjon i tre døgn, og de pumpet ham full av morfin. Effekten var visst skuffende lite narkotisk og kun smertedempende. (Han syntes det minste han kunne forvente var en skikkelig underholdene rus når han lå der og ikke fikk verken spise, drikke eller røre på seg på tre døgn.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 08:16   #177
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å gjøre det heller.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 10:45   #178
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ok, det er mye snusk i legemiddelbransjen også, men det kan ikke sammenlignes med narkotikaindustrien. Det er bare ikke en industri jeg har lyst til å være med på å finansiere (ler meg skakk over folk som kjøper innsmuglet hasj uten å blunke, mens de med høytidelig mine forteller at de boikotter Nestlé. Fordi industrien er så forkastelig ).

Det fins nok lokalt og økologiske dyrkede produkter fra små, uavhengige produsenter å få tak i også.

Ben "ser alltid etter Ø-merket" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 10:47   #179
Marian
29 år

Marian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Den er verre. På grunn av måten den framstilles, importeres og omsettes på. For min del ligger den aller største forskjellen i at man, ved å kjøpe illegal narkotika, bruker penger på å støtte en mildt sagt lurvete bransje. Jeg har ikke lyst til å være en av dem som bidrar til å fø opp narkobaroner til å bli søkkrike ved å ødelegge livene til andre. Selv om jeg personlig sikkert ville lande på bena.

Men det er rart at så fryktelig mange narkomane til avvenning her i landet er det pga. legale midler skevet ut på resept til de da.

Ja hvis dette er så annerledes som du mener.

Gammel 06-08-07, 10:49   #180
Marian
29 år

Marian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er i alle fall det mannen min rapporterer, fra da han lå på sykehuset med brukket ankel og ventet på operasjon i tre døgn, og de pumpet ham full av morfin. Effekten var visst skuffende lite narkotisk og kun smertedempende. (Han syntes det minste han kunne forvente var en skikkelig underholdene rus når han lå der og ikke fikk verken spise, drikke eller røre på seg på tre døgn.)

Det er like vanedannende. Og kun mindre farlig fordi det foregår i kontrollerte former.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.