Sv: Har du prøvd narkotika?
Opprinnelig lagt inn av Marian, her.
Hvorfor er illegal narkotika noe værre enn den narkotikaen vi får i oss fra legemidler? Det er samme stoffer vi snakker om. Like vanedannende.
Vet dere egentlig hvor mange som er innlagt til avvenning pga legemidler? De er like narkomane som alle andre narkomane.
Den er verre. På grunn av måten den framstilles, importeres og omsettes på. For min del ligger den aller største forskjellen i at man, ved å kjøpe illegal narkotika, bruker penger på å støtte en mildt sagt lurvete bransje. Jeg har ikke lyst til å være en av dem som bidrar til å fø opp narkobaroner til å bli søkkrike ved å ødelegge livene til andre. Selv om jeg personlig sikkert ville lande på bena.
Ok, det er mye snusk i legemiddelbransjen også, men det kan ikke sammenlignes med narkotikaindustrien. Det er bare ikke en industri jeg har lyst til å være med på å finansiere (ler meg skakk over folk som kjøper innsmuglet hasj uten å blunke, mens de med høytidelig mine forteller at de boikotter Nestlé. Fordi industrien er så forkastelig ).