Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-20, 09:29   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?

Ja, det har jeg.

Det er betryggende å lese om hvilke smitteverntiltak dere har tatt. For det motsatte er tilfelle her, og venner av meg beskriver det samme som meg.

Vi har truffet besteforeldre to ganger innendørs siden alt startet. Begge gangene hjemme hos en tredje slektning. Det er ikke slik at noen som er tilstede blåser i smittefare. Tvert imot gjøres det et stort nummer av å beskytte seg selv og andre, og alle som er tilstede er lojale mot samfunnets bestemmelser. Det er ikke sånn at man himler over smitteverntiltak.

I praksis er det helt annerledes. Jeg vet ikke hva som skjer, men det blir et salig kaos. Folk sitter tett i tett. Man klemmer riktignok ikke, men det har vi aldri gjort i min familie. Men det sendes rundt på mat, det deles på bestikk, det slikkes på fingre dersom man får litt krem på dem. Lommetørkler tas fram og mobilen går opp og ned av veska til stadighet. I det hele tatt er det lite som minner om smittevern. Ved en av de to anledningene var det også invitert flere andre gjester som vi aldri har møtt før. Masse unger som løper rundt, masse foreldre som tillater en nærkontakt med fremmede jeg til og med til vanlig synes er invaderende.

Men det merkeligste er at hvis man enten prøver å si noe, tilbyr sin 70 år gamle mor litt antibac etter at hun har pusset nesa eller drar stolen noen cm bort fra de andre, så får man høre at «vet du hva. Man KAN faktisk ikke være så hysterisk.» Det ironiske er at jeg overhodet ikke er hysterisk rundt smitte, snarere tvert imot. Og det samme beskriver mine venninner. De får hysterisk-stempel hver gang de åpner munnen.

Og til helgen skal nevnte besteforeldre på hytta med sine barn og barnebarn (ikke oss). Det er kummerlige forhold og alt annet enn smittevennlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.