Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Korona - smittesporingsapp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-20, 15:57   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona - smittesporingsapp

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Han mente den ikke hadde noen verdi fordi appen vil sende ut alt for mange falske positive og falske negative. Han sier at appen, selv om den bruker både GPS og bluetooth, ikke sikkert kan avgjøre om du er mindre enn to meter fra en annen person. I tillegg vet ikke appen om man står rett ved siden av andre, eller om det for eksempel er en vegg mellom. Appen vet heller ikke om det faktisk har skjedd smitteoverføring eller ei og kan heller ikke si noe som helst om sannsynligheten for faktisk smitteoverføring.

Det sier seg selv at det er ganske stor forskjell i sannsynlighet for smitte om man står to meter fra hverandre med ryggen mot hverandre, eller om man står tett, ansikt til ansikt, og den ene er smittet og hoster.

Det er denne typen sikkerhet han har uttalt seg om.

Jeg vet. Jeg har lest artikkelen. Men jeg undrer meg over uttalelsen likevel, fordi FHI jo har sagt at det primære er at de ønsker data om bevegelsene våre i samfunnet sammenstilt med smittemønstre. Derfor synes jeg det er merkverdig med en så bastant uttalelse.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.