Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Største filmskuffelse?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 10:56   #161
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Største filmskuffelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(De andre filmene Elinblu nevner skal jeg ikke si noe om en gang, for det sa hun bare for å provosere. That's my story and I'm sticking to it. )

Absolutt ikke, bare spør min mann! Han ble skuffet over meg når det gjelder LiT, han også. Selv elsket han filmen, sikkert pga Scarlett.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:02   #162
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Absolutt ikke, bare spør min mann!

La-la-la-la, hører ikke hva du sier.

Gammel 03-08-07, 11:04   #163
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis man så den med "politi-thriller"-blikk, kan jeg veldig godt forstå at man ble skuffet.

Problemet var at jeg ikke helt visste hvilket blikk jeg skulle se den med.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:06   #164
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

fikk bakoversveis da jeg så at samtlige anmeldere roste [The Host] opp i skyene.

Hva skulle de ellers gjøre liksom? Fine monsteret! :stjerner-i-øynene:

Og ikke liker dere Insomnia, og jammen kommer det enda mer stygt om Remains of The Day og Lost In Translation også.

Tør jeg foreslå Transformers eller noe annet ferdigtygd i stedet?

Ben "tygde forresten ikke så veldig hardt på The Host" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:09   #165
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

La-la-la-la, hører ikke hva du sier.

Egentlig blir jeg litt smigret nå, kjenner jeg.

Må bare legge til "Broene i Madison County". Også her er tematikken egentlig i min gate, men det spørs om settingen ble litt feil, da jeg så filmen sammen med min gamlekjæreste og hans søster. På slutten ristet hele benkeraden av de middelaldrende kvinnenes gråt, mens jeg var så pinlig berørt at jeg bare hadde lyst til å reise meg og gå.

Opprinnelig lagt inn av Benmurpy

Tør jeg foreslå Transformers eller noe annet ferdigtygd i stedet?

Hø-hø, jeg liker ikke ferdigtygd heller. I grunnen har jeg nok rett og slett bare blitt sur og sær på mine gamle dager.

Gammel 03-08-07, 11:10   #166
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*gleder seg til Transformers*

Gammel 03-08-07, 11:14   #167
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke lest hele tråden, så denne kan har vært nevnt før, men:

Alexander! Det er det gørreste jeg noen gang har sett. Jeg ga opp etter halve filmen, og det er det første gang jeg har gjort med noen film. En film varer liksom ikke lenge at man ikke kan se den ferdig selv om den er dårlig, men Alexander gjorde det ...

Gammel 03-08-07, 11:16   #168
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Har ikke lest hele tråden, så denne kan har vært nevnt før, men:

Alexander! Det er det gørreste jeg noen gang har sett. Jeg ga opp etter halve filmen, og det er det første gang jeg har gjort med noen film. En film varer liksom ikke lenge at man ikke kan se den ferdig selv om den er dårlig, men Alexander gjorde det ...

Ditto.

Gammel 03-08-07, 11:19   #169
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alexander var grusom, men den hadde jo såpass med ufrivillig komikk at det ikke akkurat ble kjedelig for en ond og kritisk satiriker (med ditto ektefelle).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:19   #170
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, nå kom jeg på en annen skuffelse: Den første Harry Potter-filmen. Den jo så stilig ut, effekter og skuespillere og alt så helt riktig ut, men manuset var flatt og ingen av skuespillerne virket som om de mente (eller helt forstod) replikkene sine. (Og det må primært ha vært instruksjon og fotografering og manus som sviktet, for mange av skuespillerne vet jeg jo at er gode.) Jeg tror kanskje jeg likte toeren enda dårligere, men da hadde jeg ingen forventninger og ble dermed ikke skuffet.

Gammel 03-08-07, 11:24   #171
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Alexander var grusom, men den hadde jo såpass med ufrivillig komikk at det ikke akkurat ble kjedelig for en ond og kritisk satiriker (med ditto ektefelle).

Og så forventet jeg ikke så mye annet heller. Colin Farrell som Alexander den store? Yeah, right.

(Angelina var smashing, da. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 11:27   #172
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

From dusk til dawn. Den gikk vi faktisk fra. Ubeskrivelig dårlig .

Det kom nok litt an på forventningene ja. Og det var jo det det var snakk om i denne tråden, så jeg burde jo ikke si noe på det, men: Jeg elsket den filmen, og det var nok nettopp fordi alle hadde sagt at den ikke innfridde forventningene. Jeg hoppet omtrent i stolen av lykke da en traurig Tarantino-film plutselig ble en blodig vampyrfilm med masse gørrete effekter og herligheter.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det kan jeg faktisk tro på. Jeg kjedet meg så sinnsykt med de lange talene og flotte stillbildene.

Gammel 03-08-07, 11:42   #173
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Etter å ha tenkt hardt og lenge har forresten kommet frem til at mine største filmskuffelser må være Kurosawas Drømmer og Verhoevens The Hollow Man. (I det siste var jo 300 skuffende, men der var jeg jo forberedt på at den skulle være dårlig, bare ikke dårlig, så den var ikke noe å hisse seg opp over.)

Drømmer fikk meg virkelig til å lure på om Kurosawa var blitt senil; kanskje han var det, og det er jo i så fall en slags unnskyldning for en så forstyrrende stilisert, unødvendig sentimental, pompøs, kjedelig og platt film fra en gammel mester.

Verhoeven (Robocop, Basic Instinct, Showgirls) hadde ingen slik unnskyldning. Han har riktignok laget flere filmer som kanskje ikke er veldig gode, og han har ofte fått dårlig omtale, men han hadde virkelig ikke laget noe som var tvers gjennom kjedelig før, så det var en gedigen skuffelse for min del. Men jeg hører han er tilbake i form med sitt nye nederlandske epos: Zwartboek, som ingen har tatt bryet med å importere for kinovisning i Norge, så jeg må vel skaffe meg en DVD.

For min del kvalifiserer forresten ikke en film jeg enten bare ikke liker eller syns er dårlig (det er ikke nødvdendigvis det samme), som en "skuffelse", selv om jeg hadde trodd den skulle være bra eller til å like på forhånd. Det skal litt mer til.

Ben "Serve The Public Trust, Protect The Innocent, Uphold The Law" Murphy

Gammel 03-08-07, 11:45   #174
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

300? Skuffende? Neivel? Jeg satt med pulsen i hundre og følte vel egentlig at testosteronnivået ble noen hakk høyere enn det burde være, ble ganske fascinert av den filmen faktisk.

Gammel 03-08-07, 11:53   #175
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

300? Skuffende? Neivel? Jeg satt med pulsen i hundre og følte vel egentlig at testosteronnivået ble noen hakk høyere enn det burde være, ble ganske fascinert av den filmen faktisk.

Den var morsom å være sarkastisk over på t-banen hjem, i alle fall. Det skal den ha.

Gammel 03-08-07, 11:54   #176
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

<--- digget 300.

Gammel 03-08-07, 11:55   #177
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Den var morsom å være sarkastisk over på t-banen hjem, i alle fall. Det skal den ha.

Jammen? Hvorfor?

Den er jo nesten prikk lik tegneserien, men med litt mer dybde i historien. (Synes jeg.)

Hva mer kan man kreve?

Gammel 03-08-07, 11:57   #178
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

For min del kvalifiserer forresten ikke en film jeg enten bare ikke liker eller syns er dårlig (det er ikke nødvdendigvis det samme), som en "skuffelse", selv om jeg hadde trodd den skulle være bra eller til å like på forhånd. Det skal litt mer til.

Jeg kan strekke meg til å innrømme at jeg muligens har en noe lavere terskel for å trekke fram filmer i denne tråden. De filmene jeg virkelig har hatet, er imidlertid ikke med her, fordi jeg heller ikke hadde noen forventninger til dem (eller ikke har sett dem - jeg bare vet at jeg ville ha hatet dem :forutinntatt: ).

Gammel 03-08-07, 11:58   #179
Benmurphy
-

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

300? Skuffende? Neivel?

Ja huff. Les boken i stedet.

Jeg postet litt her om hva jeg syns da jeg hadde sett den.

Ben "bloody boring bombastic brutality" Murphy

Gammel 03-08-07, 12:01   #180
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dulter på Elinblu ang. LiT.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.