Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Største filmskuffelse?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 14:13   #101
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Største filmskuffelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Svimmel?

Ja, svimmel. Sikkert noe med kameraføringen å gjøre. Vet at mange her liker filmen, jeg likte den på mange måter også...men den var en skuffelse i og med at den var så oppskrytt, spesielt her inne.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 14:24   #102
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Lost in translation var helt ok. Jeg liker tematikken godt, men syns ikke det er lost veldig godt i gjennomforingen,- scener som konsekvent slutter der handlingen i scenen skal til å starte. Skjonner at man kan bli litt svimmel.

En mye bedre versjon av samme tema syns jeg Fa Yeung Nin Wa (In the Mood for Love) er: http://www.imdb.com/title/tt0118694/

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 14:24   #103
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

The Aviator. Jeg som vanligvis elsker kostymefilm, faldt i søvn alle de 3 gange jeg har prøvd å se på den.

Barbarenes Invasion. Hadde hørt så mye godt om den, men syntes bare den var rar.

Gammel 30-07-07, 14:27   #104
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Lost in translation var helt ok. Jeg liker tematikken godt, men syns ikke det er lost veldig godt i gjennomforingen,- scener som konsekvent slutter der handlingen i scenen skal til å starte. Skjonner at man kan bli litt svimmel.

En mye bedre versjon av samme tema syns jeg Fa Yeung Nin Wa (In the Mood for Love) er: http://www.imdb.com/title/tt0118694/

Å nei, her synes jeg nøyaktig det motsatte av deg. Lost in Translation er helt perfekt gjennomført, synes jeg, mens In the Mood for Love er stupfrustrerende.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 14:31   #105
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

From dusk til dawn. Den gikk vi faktisk fra. Ubeskrivelig dårlig .

Gammel 30-07-07, 14:34   #106
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shit! Nå har jeg blandet filmene noe aldeles forferdelig her.

Det er ikke Shakespeare in love jeg ble fryktelig skuffet over, det var Romeo og Julie!!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 14:37   #107
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, her kom det flere jeg var skuffet over.
Jeg forventet også mye av Lost in translation, så selv om filmen var ok var den en gedigen skuffelse.
The aviator trodde jeg også skulle være bedre enn den var.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 14:50   #108
Fantasimamma
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2007
Fantasimamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

spanglish eller hva den het. Handlet om en spansk au-pair. Makan til vrøvell.

Gammel 30-07-07, 15:28   #109
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Lost in Translation er en av mine absolutte favorittfilmer, og jeg blir alltid mer enn et snev skeptisk til folk som ikke liker den. Hva annet er galt med dem, liksom?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Fordommene mine stiller seg i kø bak Skilpaddas.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, jeg blir nesten på gråten når flotte mennesker sier de ikke liker den filmen. Det kan bare ikke stemme ...

Ærlig talt! Hva ER dette for elitistisk kultursnobberi?

Jeg synes filmen var ok, og jeg hverken elsket eller hatet den. Har imidlertid ingen problemer med å skjønne hvordan noen kan elske den og noen hate den. Det er ikke (nødvendigvis) fordi folk ikke skjønner dybden i filmen at de ikke elsker den.

Snobber!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 15:39   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Ærlig talt! Hva ER dette for elitistisk kultursnobberi?

Ro ned, da. Det har ikke noe med snobberi å gjøre. Jeg er bare så genuint veldig glad i den filmen, og når jeg sier at jeg har vansker med å skjønne at folk jeg ellers ofte er enige med ikke liker den, så har det da ikke noe å gjøre med at jeg tror de ikke "skjønner dybden i filmen". Det er fordi jeg helt ærlig ikke skjønner hvordan de kan unngå å like den. Litt på samme nivå som at jeg ikke kan skjønne at noen kan unngå å like - tja, sjokolade, kanskje? (Jeg tror ingen ville si at det er spesielt snobbete?) Og jeg trodde da de fleste ville skjønne at det ikke er helt alvorlig når jeg sier at det er noe "galt" med folk som ikke liker favorittfilmen min?

Gammel 30-07-07, 15:39   #111
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Snobber!

Var det noen som ropte?

Ben "Reporting for duty" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 15:39   #112
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en åndssnobb, padda, innrøm det.

Gammel 30-07-07, 15:39   #113
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå, nå, MinaX. Nå tror jeg du tar oss en smule mer alvorlig enn nødvendig ...

:klapper MinaX på hodet:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 15:40   #114
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Du er en åndssnobb, padda, innrøm det.

Det kan jeg godt innrømme. Men dette er knapt det beste eksempelet.

Gammel 30-07-07, 15:41   #115
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et strålende eksempel. Kom igjen, Mina, gi dem inn!

Gammel 30-07-07, 15:46   #116
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle nok ha slengt med en eller e.l., for jeg mente det med litt mer glimt i øyet enn det kanskje virket som.

Men jeg synes dere virket litt snobbete i uttalelsene ja. Samtidig innrømmer jeg at jeg er snobbete på noen områder selv (men kultursnobb er jeg ikke).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 16:42   #117
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg MENER jo ikke at det er noe galt med folk som ikke liker de samme filmene som meg. Men jeg blir nok litt fremmedgjort av at noe jeg synes er så bra kan oppfattes så annerledes av andre. Jeg hadde synes det var veldig rart hvis kjæresten min ikke likte Tom Waits, f.eks. - selv om han ikke nødvendigvis må elske det så høyt som meg.

Jeg ER nok litt kultursnobb, men det går mer den andre veien; altså at folk digger ting jeg ærlig og oppriktig anser som søppel.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 16:44   #118
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jepp, her snakker vi om kjærlighet og ikke snobberi. Vi åndssnobber må da også få lov til å ha følelser.

Gammel 30-07-07, 19:01   #119
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Joa, men det er da rimelig pussig at man ikke skjønner at andre ikke liker nøyaktig det samme som en selv elsker. Jeg synes kanskje det er hakket mindre intelligent enn å anerkjenne at folk har ulik smak uten at de av den grunn nødvendigvis er mindre begavet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 19:11   #120
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er jo ikke det at man ikke skjønner det med hodet sitt, Snippa. Det er bare at man er så fryktelig engasjert selv. Og da kan man bli merkelig skuffet om noen man liker veldig godt, ikke liker den filmen man selv mener er Tidenes Mesterverk. F.eks. Lost in Translation. Og dette må man jo få lov til å uttrykke i åpenbart spøkefulle vendinger (jf. den dypt seriøse smileyen ) uten å bli mistenkt for nedlatende åndssnobberi og de verste ting.

Det skjønner sikkert alle som liker Lost in Translation, i hvert fall.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.