Sv: Serveres det alkohol i konfirmasjonen?
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Jeg har fortsatt problemer med å forstå hvordan noe enkelte i selskapet drikker til maten kan påvirke hvor mye oppmerksomhet det er rundt konfirmanten. Oppstår det et eget fellesskap mellom de som drikker alkoholholdige drikker, som konfirmanten ikke er en del av? Blir det alkoholen som blir i fokus? Jeg skjønner de fleste andre argumenter, men akkurat dette der det litt vanskelig for meg å se.
Det vil jo være masse å velge mellom, og konfirmanten vil uansett ikke ha mulighet, kapasitet eller lyst til å smake på alt. Det er jo ikke det som avgjør om konfirmanten er i fokus håper jeg.
Svaret er ja. Det er jo å banne i kirka, for ingen drikker så mye at det merkes og de drikker jo bare fordi det er den eneste drikken som yter maten rettferdighet og fordi det smaker best. At en enkelt drikkevare som «alle» mener er heeeelt uviktig kan få en så enorm plass. Bare se på diskusjonen her.
Det er et rusmiddel. Som tilfeldigvis er lovlig. Er det helt grei skuring å servere potbrownies i dåp også, i de landene som tillater det?