Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Game of thrones sesong 8

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-19, 15:22   #141
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det siste kan jeg ikke tenke meg at vi rekker å få vite i showet, Ruslebiffen. Det er to episoder igjen, liksom, og mye som skal avgjøres; og den typen mytologi er jo nettopp sånt som man typisk må droppe i filmatiseringer. (Hvis Martin noen gang blir ferdig, noe jeg ikke tror på, så får vi vel vite det i bøkene.)

Men Bran kan da ikke være helt ute av bildet ennå? Mission completed, liksom?

Dessverre har du enktelig et godt poeng.

Gammel 07-05-19, 15:24   #142
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bran vet vi jo ganske mye om nå, i alle fall det som er relevant for det som skjer i TV-serien. Og med mindre han dør eller flyr nordover som ravn eller gjør noe annet «stort», så antar jeg rollen hans er etablert nok til at vi ikke får vite så mye mer. Det er altfor mange andre vi trenger å få vite noe om i innspurten.

Gammel 07-05-19, 16:45   #143
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svært enig med dere om slag, transportetappe, slag og ... oppsummering? Hvorfor vil de gjøre den siste sesongen så kort og annerledes? Jeg er ny i GOT-verden, men jeg vet jo at den ikke er ferdiggskrevet. Men hvor stopper bøkene omtrent, så langt?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 19:48   #144
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Svært enig med dere om slag, transportetappe, slag og ... oppsummering? Hvorfor vil de gjøre den siste sesongen så kort og annerledes? Jeg er ny i GOT-verden, men jeg vet jo at den ikke er ferdiggskrevet. Men hvor stopper bøkene omtrent, så langt?

Bøkene stoppet etter sesong seks.
Jeg ser GOT fordi jeg lyttet til bøkene og ville ha med meg slutten. Jeg synes bøkene er betydelig bedre enn serien. Men siden bøkene ikke avslutter da, så må jeg jo se serien.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 22:28   #145
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må vente i to uker for å se neste episode. Mannen må på jobbreise, og vi SKAL se episodene sammen. Gruer meg til å holde meg borte fra sosiale medier, nyheter og andre GoTere en hel uke!

Gammel 07-05-19, 22:33   #146
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg må vente i to uker for å se neste episode. Mannen må på jobbreise, og vi SKAL se episodene sammen. Gruer meg til å holde meg borte fra sosiale medier, nyheter og andre GoTere en hel uke!

Du er mye greiere enn meg, altså; mannen var på jobbreise i går, og jeg informerte bare om at jeg dessverre ikke kunne vente til i dag med å se episoden. Det å lese omtaler og spekulasjoner i alle media er jo nesten det morsomste!

Gammel 07-05-19, 22:40   #147
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg greier det heller ikke, men ser episodene ferske i pendlerleiligheten. Kan jo ikke vente helt til lørdag!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 00:14   #148
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Msn kan jo bare se flere ganger.

Jeg er skikkelig spent på hva som skjer nå.
Varys og Tyrion som liksom bare bestemmer at Dany ikke er skikket til å være dronning etter at hun har ofret både drager og store deler av hærene sine for å redde alle? Og Dany som er helt alene uten sine to aller beste venner. Og Jon som liksom bare svever rundt og ikke ser henne når de er på Winterfell i starten av episoden.

Hm. Jeg er spent på hva som skjer nå! Jeg håperhåperhåper at Euron blir skikkelig dritsur når han skjønner at han er lurt av Cersei og at det snur drastisk på ting.

Jeg antar at hvis vi ikke får svar om Night walkers og the children i denne runden så kommer spin-off-prequel-serien som planlegges til å svare på det. Selv om det er lureri å ikke svare det ut nå.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 08-05-19 kl 10:33.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-19, 00:45   #149
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen sier at det er skilsmissegrunn å se en episode før den andre. Godt jeg har fått fast jobb, si.

Gammel 08-05-19, 16:09   #150
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor sa Missandei "Dracarys"? Påkalte hun dragen eller var det noe annet?

Gammel 08-05-19, 16:23   #151
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det var vel en beskjed til Daenerys om å 'burn them all'.

Gammel 08-05-19, 16:33   #152
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det forundrer meg ikke om Arya tar Cersei også, og det hadde vært noe aldeles poetisk med det. Slik at alt annet; alle hærer, kriger, planer, casualties, hvahardu, egentlig bare er staffasje for Arya, i sin ensomme majestet, som sniker seg innpå og fjerner den ene onde lederen etter den andre

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er jo uhyre tydelig at showrunnerne er mye dummere enn Martin er, for å si det sånn, men jeg synes ikke akkurat det er kjedelig.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes det er litt lite blod og gørr og slæsh og nakne pupper og æksjn (som det var gjennomgående i de første 6 sesongene) og litt mye blikk og kjærleik og føleri og greier. Og noe av det har blitt temmelig "amerikanisert-heltete" på veien.

Det er vel overgangen fra bøkene til manusforfattere tenker jeg

Ja, jeg er enig. Det er tydelig overgang fra bøkene og til manusforfatterne, og det er definitivt mer mainstream nå. De gjør endel kjappe vendinger og enkle løsninger, og det merket jeg ikke så mye til tidligere. Snarere tvert i mot.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg tror Jamie stakk for å ta livet av Cersei siden han skjønte at hun er mye sterkere enn de trodde likevel (Golden company, drept drage osv.). Jeg tolket det ikke dithen at han skulle dra for å støtte henne, men det å drepe henne (og sannsynligvis dø selv i samme slengen) er en måte han får tatt et oppgjør med hatet han har mot seg selv og alt han har gjort. Han beskrev jo rimelig tydelig hvordan alt det fæle han har gjort er bundet opp mot hans kjærlighet til søsteren, så å drepe henne for ham kan kanskje veie litt opp for det? Om det er han som dreper Cersei til slutt er jeg ikke sikker på, men jeg heier egentlig mer på det enn på at Arya dreper henne. Hun fikk jo knerte Night king, liksom, da kan noen andre få knerte Cersei.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan Varys har tenkt å plotte videre. Han har vært så usynlig de første tre eipsodene av s8, men nå ble han med ett langt mer tydelig, så jeg tror han kommer til å få en fremtredende rolle de siste episodene (og dør på veien). Og så er jeg spent på om Tyrion faktisk er en Targaryen; at moren / kona til Tywin ble voldtatt av Mad King og Tyrion ble resultatet. Det har vært ganske mange hint om at Tyrion ikke er ektefødt sønn av Tywin gjennom serien, og Tywins hat mot Tyrion kan skyldes mer enn "kun" at han er en dverg. Jeg synes egentlig det er rart at Tywin, som til tross for å være en kalkulerende og kynisk fyr var svært rasjonell, skulle hate sin sønn så intenst bare på bakgrunn av at han er dverg? Tyrion som Targaryen passer jo også godt inn i teorien om trehodet drage; Dany, Jon og Tyrion. De ekte dragene er jo blitt ubrukelige.

Jeg er veldig delt; enten så klarer de å knytte sammen alle plothull og sy sammen dette sånn høvelig elegant mot slutten, eller så driter de på draget. Jeg har fortsatt tro på det første.

Det snakket jeg også om etter episoden. Jeg tror Jaime trenger å gjøre opp den delen av livet sitt for å enten komme videre eller bli fri som menneske (hvis han dør). Han har jo gått gjennom en lang forvandling til mindre og mindre kynisk ettersom sesongene har rullet og gått, og med en slags forløsning eller klimaks (both literally and figuratively speaking ) da han ble sammen med Brienne. Men han kan ikke bli helt lykkelig/fortsette før han har gjort opp for seg. Hadde han vært ærlig med Brienne om hvorfor han dro, så ville hun ha blitt med eller vært altfor torn mellom lojaliteten til Stark-jentene og til ham.

Interessant det du tar opp ift Tyrion

Veldig godt å ha Varys tilbake på banen

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Og så vil jeg vite mer om Night king, children of the forest og Bran sin rolle oppi det hele. Hvis ikke blir jeg sur!

Jeg er heller ikke fornøyd med hva som er sagt og ikke sagt om Bran og NK og barna

Lojalitet og hennes 2 cents på hva hun mener Team Don (Dany/Jon) skal gjøre. Sånn tolket jeg det i hvert fall.

Gammel 08-05-19, 17:05   #153
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg tenker at hun forbannet dem alle og sa akkurat hva hun mente burde ramme dem.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 17:54   #154
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Da har jeg sett den. Flere? Vettafan jeg, altså.

Gammel 13-05-19, 18:35   #155
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var vondt å se på. The coin dropped. Jeg gjetter at Aryas neste liste er klar.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 18:57   #156
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, det er sant at Aria nå kan gjøre! The coin dropped og jeg har kjent det på meg lenge at det var den veien den kom til å lande. Ansiktet til Jon ...

Må jeg spoilertagge så tidlig kanskje?

Det var litt skuffende dødsfall med Jamie og Cersei. Litt antiklimaks. Hadde trodde det skulle være med ståhei rundt det. Men de døde sammen. Han sviktet Brienne. Jeg håpet han skulle stap her in the back når de klemte, men samtidig skjønte jeg på samtalen med Tyrion at det ikke kom til å skje. Jeg hadde også håpet at Jamie kom til å si noe om barnet til Greyjoy. Gleganebrødrene måtte jo nesten skje slik det skjedde. I flammende in the end.

Gammel 13-05-19, 19:10   #157
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gidder ikke å spoilertagge, hvis man leser 4 innlegg om en episode man ikke har sett, kan man ha det så godt.

Jeg håpet jo, men det var ekstremt tydelig lagt opp til at hun skulle bikke over til gal, så jeg var rimelig sikker på at det gikk galt. Men jeg synes det er så ULOGISK, hvorfor ikke bare gå rett på tårnet? Det håper jeg å skjønne bedre etter boken. Burn them all.

- No. 4 -
Gammel 13-05-19, 19:13   #158
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, hun hadde da ikke trengt å ta gate for gate og sirkle seg oppover når hun kunne brent dama i tårnet.

Leste en teori om at bøkene kommer etterpå for å tjene mer penger fordi folk vil lese de for å få vite hvordan det egentlig skulle ende.

Gammel 13-05-19, 19:14   #159
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det tror jeg ikke. Han er bare ikke i stand til å begrense historien.

- No. 4 -
Gammel 13-05-19, 20:46   #160
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg veit hvem som rykka opp til topps på Arya sin liste nå i det minste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.