Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Game of thrones sesong 8

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-19, 15:01   #11
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg tror Jamie stakk for å ta livet av Cersei siden han skjønte at hun er mye sterkere enn de trodde likevel (Golden company, drept drage osv.). Jeg tolket det ikke dithen at han skulle dra for å støtte henne, men det å drepe henne (og sannsynligvis dø selv i samme slengen) er en måte han får tatt et oppgjør med hatet han har mot seg selv og alt han har gjort. Han beskrev jo rimelig tydelig hvordan alt det fæle han har gjort er bundet opp mot hans kjærlighet til søsteren, så å drepe henne for ham kan kanskje veie litt opp for det? Om det er han som dreper Cersei til slutt er jeg ikke sikker på, men jeg heier egentlig mer på det enn på at Arya dreper henne. Hun fikk jo knerte Night king, liksom, da kan noen andre få knerte Cersei.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan Varys har tenkt å plotte videre. Han har vært så usynlig de første tre eipsodene av s8, men nå ble han med ett langt mer tydelig, så jeg tror han kommer til å få en fremtredende rolle de siste episodene (og dør på veien). Og så er jeg spent på om Tyrion faktisk er en Targaryen; at moren / kona til Tywin ble voldtatt av Mad King og Tyrion ble resultatet. Det har vært ganske mange hint om at Tyrion ikke er ektefødt sønn av Tywin gjennom serien, og Tywins hat mot Tyrion kan skyldes mer enn "kun" at han er en dverg. Jeg synes egentlig det er rart at Tywin, som til tross for å være en kalkulerende og kynisk fyr var svært rasjonell, skulle hate sin sønn så intenst bare på bakgrunn av at han er dverg? Tyrion som Targaryen passer jo også godt inn i teorien om trehodet drage; Dany, Jon og Tyrion. De ekte dragene er jo blitt ubrukelige.

Jeg er veldig delt; enten så klarer de å knytte sammen alle plothull og sy sammen dette sånn høvelig elegant mot slutten, eller så driter de på draget. Jeg har fortsatt tro på det første.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.