|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#9 |
|
Leser
|
Sv: Når ens utdanning går en til hodet ...
Selvfølgelig enig. Kan ikke skjønne at det går an å være uenig i det.
Nei, men utdannelse forteller mye om et menneskets ytre kvaliteter. Feks sosiale koder, hva som vil være status for det mennesket, hvordan dette mennesket er lært opp til å tenke. Og det tror jeg betyr mye i sosiale settinger. Selv bryr jeg meg ikke så mye om hvor høy utdannelse folk har, men jeg bryr meg en del om hvor mye folk prater. Jeg blir rett og slett litt stresset av trauste trøndere som sier: "Fint vær" og så holder de kjeft i 10 minutter, da får jeg rett og slett en vill trang til å hoppe opp på bordet for å demonstrere mine ferdigheter i linedance. (Nei, jeg kan det ikke.)
Enig. Det kommer selvfølgelig an på. Hvis vi snakker om kollegaer så foretrekker jeg helt klart at folk kan noe, jeg er ikke fristet til å gjøre jobben til noen uansett hvor hyggelige de er. Men hvis de skal være "nær" meg foretrekker jeg bestandig folk som er hyggelig fremfor flinke.
|