Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sandnes, Stavanger, Preikestolen uten bil?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-19, 13:13   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sandnes, Stavanger, Preikestolen uten bil?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi skal ikke være der lenge altså. Tenker å bo i Stavanger, selv om VM-aktiveteten vi skal på er i Sandnes, for da er det mer andre ting vi kan gjøre i gangavstand tror jeg?

En dag går jo med til Preikestolen tenker jeg. En dag med oljemuseum, tusling i byen, en VM-kamp eller to, og hvordan kommer man seg til Jæren, egentlig?

Og Preikestolen; det er en rimelig grei gåtur, er det ikke?

Frå sentrum til sentrum er det veldig greit. Alt langs toget fungerer godt kollektivt. Det eg med ein gong du beveger deg utføre sentrum og vekk frå toget at det blir vrient.

Dei finaste strendene (Bore, Sele og Orre) ligg litt klønete til. Men Solastranda ligg like ved flyplassen (noko som kveler litt av naturopplevinga) og er lett tilgjengelig kollektivt.

Det går an å leige sykler - Jæren er ganske flatt.

Jærstrendene er for øvrig spredt ut over fleire store kommuner, slik at «korleis kjem eg mer til Jæren» er eit litt diffust svar. Min favoritt er Bore. Dit er det vel 12-15 km. å sykle frå Sandnes.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.