Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Lykkeland, da?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-18, 10:27   #1
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lykkeland, da?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kan noen finne en god perodi da. Jeg er sikker på at jeg har hørt sosiolekten fra finere fruer, men klarer ikke å huske det.

Du har Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker, Trondhjem, spilt av Jakob Margido Esp.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 20-11-18, 11:10   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Selv om dette er en serie basert på historiske hendelser, skal det jo ikke være en dokumentar. Jeg synes det er helt forståelig at serieskaperne bevisst har valgt bort autentiske forhold for at det ikke skal distrahere for mye. De vil jo fortelle en historie og skildre en stemning og da kan – ironisk nok – for mye correctness ta bort oppmerksomheten fra det. Jeg leste en artikkel i en av nettavisene hvor de gjorde rede for noen slike valg, blant annet dette med sosiolekten, men også det at dykkerne ville hatt heliumstemmer nede i dykkerklokka og at det ville vært mye mer røyking i serien hvis det skulle vært helt realistisk.

Jeg vet ikke om jeg er helt enig i alle vurderingene (spesielt det om dialekten tror jeg hadde vært mindre distraherende om den var mer tidsriktig), men jeg forstår godt rasjonalet for valgene som er gjort.

Gammel 20-11-18, 11:48   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Selv om dette er en serie basert på historiske hendelser, skal det jo ikke være en dokumentar. Jeg synes det er helt forståelig at serieskaperne bevisst har valgt bort autentiske forhold for at det ikke skal distrahere for mye. De vil jo fortelle en historie og skildre en stemning og da kan – ironisk nok – for mye correctness ta bort oppmerksomheten fra det. Jeg leste en artikkel i en av nettavisene hvor de gjorde rede for noen slike valg, blant annet dette med sosiolekten, men også det at dykkerne ville hatt heliumstemmer nede i dykkerklokka og at det ville vært mye mer røyking i serien hvis det skulle vært helt realistisk.

Slik argumenterer mannen min også.

Jeg er enig i noe av det, men ikke alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 15:10   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Du har Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker, Trondhjem, spilt av Jakob Margido Esp.

(Kilde: youtube.com)

Flettfrid snakker da ikke stavangersk? Jeg får ikke sett youtubelinker - er bare blanke felt hos meg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 18:17   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Flettfrid snakker da ikke stavangersk? Jeg får ikke sett youtubelinker - er bare blanke felt hos meg.

Nei, det er vel en pen trønderdialekt?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.