|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er viktigst? | |||
Boligskatt vs ikke boligskatt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 8,47% |
privatisering/konkurranseutsetting vs kommunale/unverselle tjenester |
18 | 30,51% |
Barn og unge, oppvekstvilkår |
43 | 72,88% |
Skole og barnehage |
48 | 81,36% |
Helse og eldre |
24 | 40,68% |
Fattigdom, rettferdighet og sosiale spørsmål |
23 | 38,98% |
Miljø, klimatiltak |
21 | 35,59% |
Veier og andre samferdselsspørsmål, herunder scooterkjøring |
9 | 15,25% |
Kollektivtrafikk, sykkel- og gangveier |
23 | 38,98% |
Nærings- og gründerpolitikk |
9 | 15,25% |
Utviklingspolitikk (tomter, boligbygging, hyttefelt ol.) |
10 | 16,95% |
Ulike lokale spørsmål (spesifiser gjerne) |
7 | 11,86% |
Landbruks- og fiskeripolitikk |
3 | 5,08% |
barnevern, sosialvesen og psykisk helsevern |
17 | 28,81% |
Kulturtiltak, bibliotek, kulturskole, idrett |
15 | 25,42% |
Jakt, fiske og friluftsliv |
1 | 1,69% |
I kommunalvalg stemmer jeg mer på personer enn parti |
9 | 15,25% |
Jeg stemmer samme parti av gammel vane |
3 | 5,08% |
Jeg vet ikke om jeg kommer til å stemme |
0 | 0% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 59. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Borte
|
![]() Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?Rent lokalt er jeg aller, aller mest opptatt av bevaring av strandsonen og bevaring av allmennhetens rett til å benytte de flotte kystområdene våre. Dessverre er politikerne i min hjemby for slepphendte med tillatelser til bygging i strandsonen. Jeg er også opptatt av at fjorden her skal bli bedre ivaretatt og ikke ytterligere ødelagt av fergetraffikk og gammelt miljøavfall.
![]() |
#22 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?
Samma her. Uansett er det ikke enkeltsaker som avgjør, og det hjelper ikke alltid at et parti har samme "hjertesaker" som meg. Ikke hvis de har helt feil innfallsvinkler til å angripe disse sakene. Selv om jeg er for satsning på skole, så er jeg imot reklame i skolen for eksempel, og vil ikke at midlene skal skaffes til veie på den måten.
![]() |
#23 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?Jeg er opptatt av omsorg generelt - både barn, unge og eldre, samt syke. I tillegg er jeg opptatt av miljøspørsmål - og da naturligvis også kollektivspørsmål.
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?Det viktigste for meg akkurat nå er barn og unge, skole, helse og miljø. |
![]() |
![]() |
#25 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva er viktigst for deg i forbindelse med kommunevalget?La Banga; Kari Pahle heter hun. Og slik jeg kjenner henne er hun veldig lite full av politikerpisspreik, jeg anser henne som en av de definitivt ærligste politikerne. Men jeg forstår at det er frustrerende å ikke få barnehageplass. Men i 2004 var det jo Høyre og Frp som styrte? Det var deres budsjett man jobbet etter i byen, og i Søndre Nordstrand er det veldig høy innvandrerandel, ergo veldig mange som syntes kontanstøtte var en god idé. Og det ble det faktisk spekulert i den gangen fra utbyggersiden. Hadde man i Oslo ikke lagt seg til å hvile på kontanstøtteputen, men fortsatt å ekspropiere tomter og bygge mens det fremedles var mulig å få tak håndverkere, ville barnehagesituasjonen vært annerledes i Oslo i dag. I tillegg har Oslo kommune under Høyre og Frp solgt unna kommunale tomter.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
I høst ringte jeg SV i Oslo og skrev mail til Djupedal for å spørre om regjeringen kom til å klare å holde løftet om full barnehagedekning innen utgangen av 2007, slik som Kristin Halvorsen høytidelig lovet i valgkampen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Epikur
|
Eh...Det er forskjell på regjering og lokalpolitikk.
![]() |
#28 |
|
Det er akkurat dette som er mitt poeng. Det er fullstendig idiotisk og bevisst villedende å love noe på regjeringsnivå (i dette tilfellet nasjonal bghdekning) når kommunepolitikerne lett som en plett kan hindre løftet i å bli oppfylt. Da er ikke valgløftene verdt mer enn fem sure sild. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Epikur
|
Men det nå i hvertfall lett å bli enige om at det er kjipt av H og Frp at de har forhindret en skikkelig bhg-utbygging i Oslo. :rettskalværerett:
![]() |
#30 |
|
Det kan vi være enig om |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kasia sier det - det er to sjeler en tanke |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|