Sv: - Demp ammepresset
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Alt handler til syvende og sist om forventningene til en selv. Jeg har aldri gitt etter for hverken slanke- eller motepress. Har ikke opplevd det som et reelt press heller. Bare fordi tannpirkerne i bladene veier 0 gram, behøver ikke jeg å gjøre det.
Det er jo helt fantastisk at du er fullstendig trygg i deg selv og opplever at alle ytre forventninger og krav preller av.
De fleste opplever at de på noen områder står helt støtt men at de på andre områder er mer usikre, og derfor lar seg påvirke.
Vi lever ikke isolert fra kultur og samfunn noen av oss.
Det er temmelig normalt å slites mellom egne og andres ønsker, og å ikke alltid være 100% sikker på at en selv tar det beste eller riktigste valget.
Å fullstendig avvise problematikken med krav eller forventninger fra samfunnet vi er en del av, opplever jeg som merkelig.
Klart ammingens fordeler skal belyses.
Men det betyr da ikke at de som står for informasjonen ikke må ta ansvar for å gjøre dette på en klok og hensiktsmessig måte.