Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg tror ikke at de som velger FRP på grunnlag av Listhaugs asylinnspurt, nødvendigvis gjør det fordi de har mistet håpet for Norge eller er fattige arbeidsledoge som har hovedinntekten sin fra NAV. Og det er kanskje nok et tankekors.
Nei, det er absolutt ikke bare arbeidsledige etc som stemmer FrP. Dette er en stor velgergruppe. FrP er jo det tredje største partiet på Stortinget. (Veldig) Forenklet kan man si at FrP velgerene er "den nye arbeiderklassen" - dette er de menneskene som vil få størst problemer i et globalisert samfunn.
(I parantes bemerket - dette er jo noe av dette som gjør at jeg får problemer med å relatere meg til deler av diskusjonen. Eksempelvis påstander som "Rødt er like ille som FrP, bare i motsatt ende". Rødt har ikke en eneste representant på stortinget - lenke over antallet - Om så de mente at vi burde starte å brenne hekser på bålet hadde det ikke hatt noen praktisk betydning.)