Sv: Å bruke penger på ungene
Jeg syns også det er merkelig hvordan enkelte prioriterer, men jeg gjør sikkert noen prioriteringer som andre reagerer på.
Jeg kjøper sjelden slike ballonger, men i år gjorde jeg det. 120 kr for to stk. Helt greit, men ungene får beskjed om at da er det andre ting de ikke får den dagen.
Jeg har alltid prioritert ungene fremfor meg når det gjelder kleskjøp. De har fått vintersko til 600 kr mange ganger (utenom de to minste de to siste åra som jeg har prøvd billigere merker), men det sitter langt inne å kjøpe så dyre sko til meg selv. Å være varm på beina er så viktig at det prioriterer jeg, men jeg prioriterer ikke reimadress som går like fort istykker som andre dresser så lenge jenta mi ødelegger x antall iløpet av en vinter.
Tobakk kjøper jeg ikke og det er sjeldent jeg kjøper alkohol også. Klær kjøper jeg når jeg trenger noe og sko sjeldnere enn det.