|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Drikkes det alkohol på julaften? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
51 | 22,47% |
Ja, de fleste tar seg et glass eller to |
123 | 54,19% |
Ja, men jeg og/eller min bedre halvdel gjør det ikke |
38 | 16,74% |
Annet (spesifiser gjerne) |
10 | 4,41% |
Julebrus, juleøl, julemust og brokkoli |
5 | 2,20% |
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg har tenkt litt på dette når jeg ser at det hamstres til nyttårsaften og ser hvor takknemlige enkelte i aviser er for nyttårsåpent pol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg vil tro at nyttårsaften er mye mer utsatt enn julaften.
![]() |
#224 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?
Nyttårsaften er vel typisk mer fest enn julaften vil jeg tro, så da blir det vel gjerne mer enn bare et glass eller to, som nok mer er normen på julaften. (For de aller, aller fleste- det finnes jo selvsagt dem som drikker mye på julaften og |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Medlem siden: Mar 2008
Det tror jeg, ja.
![]() |
#227 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Jeg synes nyttårsaften ofte er preget av fri flyt og fest, og dette er nok en av grunnene til at vi oftes har feiret alene. Nyttårsaften er en festdag for oss også, men en koselig familiefestkveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?I år blir det stille og rolig voksenfeiring med litt vin og bobler. I fjor feiret vi med ungene, og da begrenset alkoholinntaket seg til ett glass vin etter midnatt. Jeg syns nyttårsaften er barnas dag den og, og med raketter og fandenskap i hytt og pine må voksne som feirer med barn holde seg på matten syns jeg.
![]() |
![]() |
#229 |
© All rights reserved
|
Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Vi er like måteholden på nyttårsaften som julaften. Et glass øl/vin til maten og et glass eller to senere på kvelden. Ønsker vi fest eller drikke mer sender vi ungene bort (det gjør vi selvsagt ikke på jul- eller nyttårsaften). Hjelper ikke at de er 12 og 13 år og sover, jeg vil være "meg" om de våkner. Tror kanskje det er verre når de er større og skjønner mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Med et avkom som skal passe katen sin i sin egen leilighet, en annen som skal passe katten sin i huset vårt og en som skal forskuddsfeire bursdagen sin hos venner, så er vi fri til å feire hvor og hvordan vi vil. Det vi vanligvis ender opp med er rolig hjemmekveld eller rolig kveld hos venner som er forsiktigere enn meg med alkoholen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
maler
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?På nyttårsaften er det nok mer fest mange steder får jeg inntrykk av, og det er jo tester av bobler og vin overalt slik at man skulle tro det var obligatorisk. Vi drikker aldri mye sammen med barn. Ikke nyttår heller. Men jeg har ikke samme tradisjon for at det er helt hvitt den dagen.
![]() |
#233 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Samme her. Som på julaften drikkes det ikke alkohol om det er bare oss fem, har vi gjester hender det vi spretter litt champagne ved midnatt avhengig av hvem det er, men det er langt mellom de nyttårsaftenene det drikkes alkohol.
![]() |
#234 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?For meg er det samme greia på nyttårsaften som på julaften, jeg drikker ikke. Vi er sammen med en venninne og hennes barn, og det har muligens skjedd at hun har tatt seg et glass vin, men ingen fyll rett og slett. Mine unger er alltid hjemme på nyttårsaften fordi de ikke vil være i Tromsø hos pappaen, de er ikke overvettes begeistret for raketter og syns det er for mye av det i Tromsø.(de har prøvd et år der)
![]() |
#235 |
By the Sea
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Vi feirer mange voksne og barn sammen på nyttårsaften. Før barna kom, var det skikkelig fest, etter at vi begynte å feire med barn, har det (heldigvis) vært en selvfølge at vi som ikke kjører tar et glass vin eller to til maten, og det er det.
![]() |
#236 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Mitt inntrykk er også at det er noe mer flyt nyttårsaften, men har ikke inntrykk i "min krets" av at det bikker over. Men det er kanskje sånn at de som drikker ingenting julaften drikker kitt nyttårsaften, de som drikker lite julaften drikker litt mer nyttårsaften og så bortetter, så da blir det antagelig noen som er innafor på julaften men utafor på nyttårsaften.
![]() |
#237 |
Rykkes det ut utenfor arbeidstid også? Har ved flere anledninger festet med politi-person som aldeles ikke kunne rykket ut til noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Drikkes det alkohol på julaften?Neinei, han har fri i morgen. Men har ofte jobbet andre nyttårshelger, og har sett litt forskjellig, så han er tydelig på innafor og ikke, bare. Sikkert andre som reagerer annerledes: de ser så mye rart at de syns det meste er greit.
![]() |
#239 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() |
|
|