Sv: En bønn om en julegudstjeneste (hele landet)
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Men det er da ikke noe argument for at jeg og Hiawata, som ikke tror, skal gå? Eller for at alternativet må sørge for å være kjedelig?
Jeg har, tro det eller ei, vært i ganske mange gudstjenester i mitt liv, både på julaften og ellers, og mitt problem med dem er ikke at de er kjedelige, men fordi jeg som oftest blir provosert av budskapet. Nå snakker jeg om vanlige gudstjenester, ikke skolegudstjenester som foregår i vår lokale kirke nå om dagen.
Nei, det er ikke noe argument for at folk skal gå i kirken, mer litt innsideinformasjon. En jeg kjenner veldig godt som har sitt daglige virke i kirken og som alltid går i gudstjeneste, fortalte meg at hun likte å ha noen praktiske oppgaver underveis i gudstjenesten. For da ble det mindre kjedelig.
Og selv må jeg innrømme at jeg ofte faller helt av og ikke husker et ord av hva som er sagt etter de gudstjeneste der jeg er med og synger. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|